הבורסה באחד העם ננעלה בעליות; אי.די.בי נחלשה ב-6.9%; כלל ביטוח ירדה ב-1.8%

הבורסה באחד העם ננעלה היום בעליות שערים קלות, על רקע מגמה חיובית באסיה ועליות מתונות גם בשוקי אירופה לאחר פרסום נתוני התעסוקה בשוק האמריקני. מניית אי.די.בי, אשר קיבלה אתמול מבית המשפט ארכה של חודשיים למכירת כלל ביטוח, ירדה היום ב-6.9%. מניית כלל ביטוח עצמה נחלשה היום ב-1.8%.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.4%, ת"א 100 טיפס ב-0.3%. מניות התקשורת הוסיפו 1% לערכן, מדד הנדל"ן עלה ב-0.6%, מדד הבנקים התחזק ב-0.2% ומדד הנפט והגז נסחר בירידה של 0.3%.

באסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות: בורסת טוקיו זינקה ב-4.9% ובורסת הונג קונג רשמה עליה של 0.2%. בבורסת שנחאי לא התקיים הבוקר מסחר בשל חג מקומי.

נוחי דנקנר אדוארדו אלשטיין | צילום פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

השליטה באי.די.בי נותרת בידיו של נוחי דנקנר, לפחות בחודשיים הקרובים – כך קבע אתמול בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט איתן אורנשטיין העניק לאי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ארכה של חודשיים למימוש אחזקותיה בכלל ביטוח. המועד האחרון למהלך הוא 22 באוגוסט. 

"יש לאפשר לחברה להתנהל ללא חרב על צווארה", אמר אורנשטיין. עם זאת, בית המשפט דחה את בקשתה של אי.די.בי לסלק את התביעה, וציין כי "נקודת האיזון תלויה בעיקר ביכולת של אי.די.בי פתוח לממש את נכסיה. אם לא כן – היא לא תוכל לפרוע את התחייבותה כבר בשנה הקרובה".

היום הודיעה אי.די.בי כי תוותר על הכוונה למכור את כלל ביטוח לכור, ותמקד את מאמציה למכירת החברה לצדדים שלישיים. ההחלטה התקבלה לנוכח החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אתמול, לפיה נקצב פרק הזמן להתקשרות בהסכם למכירת כלל ביטוח עד 22 באוגוסט 2013 ובהמשך לכך שהחברה העריכה בסבירות נמוכה את מימוש האפשרות של מכירת כלל ביטוח לכור. זאת לאחר שפנתה כאמור לכור בהצעה לנהל משא ומתן על עסקה למכירה לכור של החזקות החברה בכלל ביטוח.

כיל תעניק לעובדיה תכנית תגמול בעלות של 45 מיליון דולר. החברה אישרה היום תכנית תגמול ארוכת טווח לכ-11,300 עובדיה ברחבי בעולם. תוכנית התגמול אמורה לאפשר לעובדים ליהנות בצורה ישירה מהצלחת כיל כולה, וזאת מעבר להצלחת מגזר עסקי מסוים. תוכנית זו הינה בנוסף לסך כל התקבולים וההטבות הרגילים המחולקים לעובדים. מדובר בתוכנית תגמול אשר מקשרת בין הגידול בפעילות כיל לבין התגמול לעובדים, ובכך משתפת את העובדים בצמיחת החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן