הבורסה באחד העם ננעלה בעליות; שותפות לוויתן זינקו על רקע ההסכם

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית ברחבי העולם והחתימה של שותפות מאגר הגז "לוויתן" על הסכם עם חברת החשמל הירדנית לאספקת גז טבעי ב-15 השנים הבאות.

בשעות הצהריים הודיע נשיא אוקראינה פטרו פטרושנקו כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והשניים הגיעו להסכמה בדבר הפסקת אש בין המדינות. בהמשך היום ניסה פטרושנקו לצנן את ההתלהבות והבהיר כי מדובר בצעד "בלתי מחייב", אך ההודעה גרמה לאופטימיות רבה אצל המשקיעים ברחבי העולם. מיד עם פרסום ההודעה הגיבו הבורסות ברחבי היבשת וזינקו בלמעלה מ-1%, והמגמה השפיעה גם על המסחר בוול סטריט אשר נפתח בעליות שערים.

המגמה החיובית השפיעה, כאמור, גם על המסחר באחד העם אשר ננעל בעליות שערים. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, מדד ת"א 100 עולה ב-0.4% ומדד הבנקים נחלש ב-0.7%. מדד הנדל"ן הוסיף 1.3% לערכו, מדד התקשורת זינק והתחזק ב-1.5% ומדד הנפט והגז הוביל את המגמה, והוסיף 2% לערכו.

שותפות המאגר "לוויתן" זינקו היום, לאחר שהודיעו כי חתמו על מסמך הבנות עם חברת החשמל הירדנית. על פי ההסכם, יספקו השותפות לירדנים גז טבעי במשך 15 השנים הקרובות – בעלות של כ-15 מיליארד דולר. חברת "דלק קידוחים" זינקה היום על רקע הדיווחים והוסיפה 3% לערכה, חברת רציו התחזקה ב-4% וחברת אבנר טיפסה ב-3.6%. מניית אפריקה זינקה ב-5.7% על רקע העלאת דירוג סדרות האג"ח שלה אתמול על ידי מידרוג ל-A3 עם אופק יציב.


צילום: אהוד כהנים

בנוסף, אתמול נמשך המאבק הפומבי בין בכירי המשק על האופן בו יש להתמודד עם הבור התקציבי שנוצר בשל מבצע צוק איתן לקראת גיבוש התקציב לשנה הבאה. בעוד שר האוצר חזר אתמול על התנגדותו להעלות מיסים, נגידת בנק ישראל הדגישה כי אין לפרוץ את מסגרת הגירעון – עמדה אותה גיבה גם שר הכלכלה, נפטלי בנט. 

בעניין זה ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל הבוקר כי "השוק העולמי אינו סלחן כלפי מדיניות פיסקאלית בלתי אחראית, ועל כן הרחבת הגירעון צפויה להכביד מאוד על השקל ולהבריח משקיעים זרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן