הבורסה באחד העם נסגרה בעליות; מדד התקשורת קפץ 2% בהובלת 012 ובזק

הבורסה באחד העם נסגרהה היום במגמה חיובית על רקע עליות השערים אתמול בוול סטריט. היום צפויה יו"ר הפד, ז'נט יילן להופיע בפני הקונגרס ולדווח בין השאר על מדיניות צמצום ההרחבה הכמותית. נראה כי יילן תחזור על רטוריקת המדיניות הנוכחית של הבנק לפיה הבנק צפוי להמשיך ולצמצם בהיקף ההרחבה הכמותית, בכפוף לשיפור הכלכלי, ולהותיר את הריבית ברמת אפס למשך זמן ממושך.

יחד עם זאת, כפי שמציינים היום ב-FXCM ישראל יתכן שלאור שני דוחות התעסוקה האחרונים, שהנפיקו תוצאות מאכזבות, תהיה ילן זהירה יותר בדבריה ואולי אף לרמוז על האטה בקצב הצמצום במידה ונתוני התעסוקה ימשיכו לאכזב. "רמיזות שכאלה צפויות להכביד מאוד על הדולר".

בבורסה בתל אביב עלה היום מדד ת"א 25 ב-0.3%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.4%, ומדד הבנקים התחזק ב-0.3%. מדד התקשורת הוסיף 2.1% לערכו, מדד הנדל"ן נסגר סביב רמות הפתיחה, ומדד הנפט והגז עלה ב-0.5%.


צילום: אהוד כהנים

צדוק בינו, בעל השליטה בחברת האחזקות פיבי, אשר באמצעותה הוא שולט בבנק הבינלאומי, מכר את מניותיו תמורת 140 מיליון מיליון שקל. בעקבות זאת, ירדה מנית פיבי ביותר מ-3%.

מניית מבטח שמיר המשיכה לעורר עניין גם היום ועלתה ב-1.6% על רקע מכירת אחזקותיה של אייפקס בתנובה לברייט פוד הסינית. בימים הקרובים יגיעו נציגי החברה הסינית, הנמצאת בבעלות הממשלה, לישראל על מנת לסכם את הפרטים האחרונים ולבצע בדיקות נאותות לקראת חתימה על העסקה בסוף החודש. מבטח שמיר מחזיקה ב-20% ממניות תנובה.

באשר לשוק המט"ח אמרו הבוקר ב-FXCM כי הדולר-שקל נע כעת בטווח חדש-ישן, בין 3.51 ל-3.55. "ירידה מתחת ל-3.51 עשויה שוב לייצר מומנטום שלילי, ומאידך טיפוס מעל 3.55 עשויה לפתוח פתח להתרחבות התיקון. לאור היקף ההתערבות הנרחב של בנק ישראל בחודש ינואר, כפי שעלה מדוח יתרות המטבע שפרסם הבנק, ישנה סבירות כי הבנק יצמצם החודש את היקף ההתערבות, ועל כן תנועת הדולר-שקל תוכתב במידה רבה יותר מהמגמה העולמית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן