הבורסה בטוקיו בשיא של 52 חודשים: הניקיי זינק ב-3.8%

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית עם עלייה חדה בבורסה בטוקיו וזאת לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש ובעקבות העלאת תחזית רווח של ענקית כלי הרכב טויוטה היפנית. גם בחוזים העתידיים על וולסטריט נרשמות עליות קלות.

מדד הניקיי קפץ ב-3.8%, הבורסה בהונג-קונג טיפסה ב-0.5% ושנחאי סגרה סביב רמות הפתיחה שלה.

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, זינקה ב-5% לאחר שהחברה הודיעה על העלאת תחזית הרווח הנקי לשנה המסתיימת ב-31 במארס בכ-10% לרמה של כ-9.2 מיליארד דולר.

"המדיניות הכלכלית ביפן עלולה להוביל את המדינה למשבר חוב לאומי", אומרים כלכלני קבוצת איילון שלא מתרשמים מהראלי בשוק המניות היפני מאז נובמבר 2012. באיילון גורסים שמדינה עם יחס חוב לתמ"ג של 230%, בה האוכלוסיה הולכת ומזדקנת, מהמרת על עתידה הכלכלי.


צילום: רויטרס

הסיכון שמייצרת לטענת כלכלני איילון נובע לגישתם מהעובדה ש"ראש הממשלה החדש חותר לביצוע הרחבות כמותיות ענקיות שיממנו השקעה בפרויקטים לאומיים על מנת לעודד את הצמיחה הכלכלית ולסיים את השפל הכלכלי המתמשך, אך במסגרת יחסי העבודה המיוחדים בין הבנק המרכזי לממשלה היפנית לא נקבע לוח זמנים ברור לעמידה ביעד האינפלציה המאתגר. עצירת רצף ירידות המחירים במשק היפני אמורה לעודד פרטיים וחברות ליטול הלוואות ולבצע השקעות גדלות. כלכלת יפן צפויה לצמוח בשנה הפיסקאלית 2012 ב-1.2% ואילו בשנה הפיסקלית 2013 ב-2% זאת בשל תרומה של כ- 0.7% תוצר לצמיחה בשל תקציבי חירום להשקעה בפרויקטים לאומיים".

ברקע לעלייה החדה ביפן עומדת החולשה של המטבע המקומי. הדולר האמריקאי נסחר תמורת 94 יין – שיא מאז מאי 2010, בעוד שהיורו נסחר תמורת 128 ין – רמת שיא מאז חודש אפריל באותה שנה.

אמש ננעל המסחר בבורסות וול סטריט בעליות חדות על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2012. בארה"ב פורסם אתמול מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים לחודש ינואר, אשר תאם את הציפיות המוקדמות. מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.7%, מדד הנאסד"ק הוסיף 1.3% לערכו ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן