הבורסה בת"א ננעלה באדום; בי קומיוניקיישנס התחזקה ב-2.6%

למרות המגמה החיובית בעולם, ננעל אחר הצהריים  המסחר בבורסה בתל אביב בירידות. על פי ההערכות בשוק, הירידה בצמיחת הכלכלה האמריקאית עשויה להביא את הבנק הפדרלי להחלטה שלא לצמצם את ההרחבה הכמותית בזמן הקרוב. 

מדד ת"א 25 נסחר בירידה של 0.3%, ת"א 100 נחלש ב-0.1% ומדד הבנקים איבד 0.8% מערכו. מניות הגז והנפט נסחרו ביציבות, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.3% ומניות התקשורת נחלשו ב-0.8%.

בסיכום שבועי ירד מדד ת"א 25 ב-1.8%, ומתחילת השנה עלה ב-0.3%. ת"א 100 ירד השבוע ב-1.7% ומתחילת השנה עלה ב-2.0%. מדד התקשורת בלט השבוע בעלייה של כ-1.1% ומתחילת השנה עלה ב-10.4%. מדד הבנקים ירד מתחילת השבוע ב-2.9% ומדד הנדל"ן נחלש ב-0.4%.

אינטרנט זהב דיווחה היום על מכירת כ-12% ממניות בי קומיוניקשנס לידי חברה זרה, הנמצאת בבעלות טדי שגיא. שגיא מדורג במקום ה-831 ברשימת עשירי העולם והונו מוערך בכ-1.8 מיליארד דולר. הרוכשת רכשה 3.571 מיליון מניות ביקום, המהוות כ-11.95% מהון המניות המונפק והנפרע של ביקום, המוחזקות על ידי אינטרנט זהב במחיר של 35 שקל למניה, ובסך כולל של 125.01 מיליון שקל. מניית בי קומיוניקיישנס התחזקה היום ב-2.6%.

צילום: רויטרס

מניית אי.די.בי ריכזה היום עניין על רקע המאבק המתמשך על השליטה בחברה. אתמול פרסם בעל השליטה הנוכחי נוחי דנקנר מכתב תשובה למשקיף מטעם בית המשפט חגי אולמן. לדברי דנקנר, "בתקופה הקרובה יבוצעו השקעה/השקעות משמעותיות באי.די.בי פתוח". דנקנר חשף כי ב-50 הימים האחרונים קיים 12 פגישות עם משקיעים פוטנציאלים. עוד כתב דנקנר כי במסגרת הסדר חוב שמגובש בימים אלה, לאי.די.בי אחזקות מתוכננת השקעה של 375 מיליון שקל. מניית החברה התחזקה היום ב-1%.

החברה לישראל הודיעה אתמול כי היא בוחנת את פיצול אחזקותיה כנדבך נוסף ליצירת ערך למשקיעים. להערכת החברה תושלם תכנית הפיצול בתוך 6 עד 12 חודשים. לפי המהלך האסטרטגי הנבחן, תמשיך החברה לישראל להחזיק בכיל ובבזן, כאשר לאחר השלמת המהלך תימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות.

בעתיד תיבחן גם אפשרות פיצול אחזקות החברה לישראל בבזן, כך שהחברה לישראל תחזיק בכיל בלבד. החברות אי.סי פאואר, קורוס, צים, טאואר ואי.סי גרין יוחזקו באמצעות חברה חדשה אשר מקום הרישום למסחר שלה יהיה בבורסה זרה ו/או בבורסה לניירות ערך בת"א.

מניית מלאנוקס המשיכה גם היא לעמוד במרכז, לאחר שחברת ההיי טק הודיעה כי חתמה על הסכמי שיתוף פעולה ענקיים עם חברות מיקרוסופט וגוגל. המנייה נחלשה היום ב-2.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן