הבורסה בת"א ננעלה בעליות; ת"א 25 בשיא חדש

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית על רקע עליות השערים אמש בוול סטריט לקראת החלטת הריבית שתפורסם היום. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 0.7% ומדד הבנקים התחזק ב-0.4%. מדד הנפט והגז טיפס ב-0.5%, מדד התקשורת התחזק ב-0.5% ומדד הנדל"ן זינק ב-1.8%.

בניין הבורסה החדש | צילום: דרור שאייר

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לטפס מעלה, אמש פרץ מעל רמת ההתנגדות של 3.63 והלילה כבר נגע ב-3.645. היעד הבא של הצמד הוא 3.65 ולאחר מכן 3.67. למעשה, הדולר-שקל כבר תיקן כמעט שליש מהירידה מיוני 2012 ב-4.1 ועד השפל ביולי-אוגוסט 2014 ב-3.4, ועל כן ייתכן כי הסוחרים יבקשו לממש רווחים ולעצור באזורי המחיר הנוכחיים של 3.65-3.67. יש גם לציין כי התחזקותו של הדולר-שקל מתרחשת דווקא בשעה שהדולר מדשדש בעולם בימים האחרונים, מה שרק ממחיש את חולשתו היחסית של השקל".

"האירוע המרכזי היום עבור הדולר בעולם וגם בזירה המקומית הוא החלטת הריבית של הבנק הפדרלי היום בערב. הבנק אמור לצמצם את היקף ההרחבה הכמותית ל-15 מיליארד דולר. כעת, כשההרחבה הכמותית קרובה לסיום, בשוק מתעניינים בעיקר באשר ללוח הזמנים של תחילת סבב העלאות הריבית. בשבוע האחרון התגברו הספקולציות כי הבנק יעלה את הריבית מוקדם מהצפוי, אולי כבר בתחילת 2015, ואולם ביממה האחרונה שוב נפוצו הערכות כי הבנק יצהיר מחר שוב על כוונתו להותיר את הריבית בשיעור אפס למשך זמן ממושך. הקשחת הרטוריקה מצד הפד תעניק דחיפה נוספת לדולר, ומנגד, הבעת מחויבות להמשך הריבית האפסית עשויה להסיג את הדולר, הנסחר ברמות שיא של 14 חודשים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן