הבורסה בתל אביב ננעלה באדום: מניית בבילון נחלשה ב-4%

יומו האחרון של שבוע המסחר הראשון בחודש אפריל ננעל אחר הצהריים במגמה שלילית על רקע הירידות אתמול בוול סטריט, הירידות בבורסות אירופה והמשך הדיונים סביב תקציב המדינה בישראל.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.8%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.8%, מניות הבנקים נחלשו ב-1%, מניות הגז והנפט נחלשו ב-1.3% ומניות הטכנולוגיה השילו 1%. מניית אלביט הדמייה נחלשה היום ב-5.3% ומניית בבילון איבדה 4% מערכה. מניית אלון הרבוע הכחול לעומת זאת עלתה ב-6.1%.

ת"א 25 ירד בשבועיים האחרונים ב-0.8% ומתחילת השנה עלה ב-3.7%. מדד ת"א 100 ירד בשבועיים האחרונים ב-0.9% ומתחילת השנה עלה ב-4.3%.משרד האוצר הנפיק השבוע אג"ח בבורסה בת"א בשווי של 1.4 מיליארד שקל. בסיכום מתחילת השנה גייס האוצר 18.8 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח.

בורסות אירופה מתנהלות בשעה זו בירידות על רקע הותרת הריבית של הבנק האירופי המרכזי על 0.75% זה החודש התשיעי ברציפות. "הליך ההתאוששות נמצא בסיכון. נמשיך לעקוב מקרוב בשבועות הקרובים אחר הנתונים הכלכליים כדי לבחון איזו השפעה תהיה להם על האינפלציה, אשר צפויה להישאר יציבה בטווח הבינוני", אמר דראגי.

מנכ"ל בבילון אלון כרמלי | צילום: איתן ריקליס

הדולר שירד אתמול ב-כ-0.2% לרמה של 3.618 שקלים עלה היום ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 3.631 שקלים. מתחילת השנה נחלש הדולר ב-2.7%. "הייתה תופעה מוזרה: בכל העולם הדולר התחזק, אך מול השקל הוא נחלש – זה לא קורה בדרך כלל", אמר לפורבס אורן אלדד, מנכ"ל Atrade. לטענתו, מכלול של סיבות גרמו לתופעה, אחת מהן היא ספקולנטים. "חג הפסח באופן היסטורי מאופיין במחזורים נמוכים יותר, וכך כל פעולה מקבלת משקל רב יותר".

בינואר-פברואר זינקו מכירות הדירות החדשות בישראל ב-24.5%, והמכירות בת"א נסקו ב-90% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בתקופה זו נמכרו 4,290 דירות חדשות, לעומת 3,440 דירות בלבד בחודשים ינואר-פברואר 2012 – כך עלה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הבינוי והשיכון. גם מלאי הדירות למכירה צנח ב-4.5% בשנה והגיע ל-20 אלף. מדד הנדל"ן נחלש היום ב-1%.

סמנכ"ל הכספים של קבוצת עזריאלי ,יובל ברונשטיין, מונה למנכ"ל החברה, ויחליף את המנכ"ל היוצא שלמה שרף, אשר הודיע על עזיבתו. המינוי אושר פה אחד על ידי הדירקטוריון וייכנס לתוקף ב-1 במאי. מניית הקבוצה נחלשה היום ב-0.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן