הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות לאחר פרסום הודעת הריבית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית לאחר שאתמול רשם מדד ת"א 25 שיא חדש ואחרי הודעת הוועדה המוניטרית של הבנק על ההחלטה להותיר את הריבית לחודש אוקטובר ברמה של 0.25%.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.1% ומדד הבנקים התחזק ב-0.7%. מדד התקשורת צנח ב-1.2%, מדד הנדל"ן איבד 0.2% מערכו ומדד הנפט והגז עלה ב-0.2%.

החברה לישראל עלתה ב-1.5% על רקע הדיווחים על פרישתו של המנכ"ל ניר גלעדי לאחר מהלך פיצול החברה, כאשר צים, טאואר וקורוס יאוחדו תחת חברה חדשה שתקרא קנון. כיל ובזן יוותרו תחת החברה לישראל שתנפיק ביום חמישי בוול סטריט 5.7% ממניות כיל.


אתמול נפגשו ראש הממשלה ושר האוצר ועל אף הדיווחים על ההבנות שהושגו ביניהם במהלך סוף השבוע, הפגישה הסתיימה ללא שסיכמו ביניהם השניים את פרטי ההבנות שכוללות את אישור חוק מע"מ אפס, הגדלת תקציב הביטחון ב-3 מיליארד שקל והמנעות מהעלאת מסים.

כאמור הודיע היום בנק ישראל על ההחלטה להותיר את הריבית לחודש אוקטובר ברמה של 0.25%, בתגובה אמר אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי במיטב דש כי "לפי התנהגות של שוק אגרות החוב לפני ההודעה של בנק ישראל, המשקיעים ציפו לפחות להורדת ריבית נוספת, אם לא להתערבות מאסיבית של בנק ישראל, ע"י ביצוע תוכנית רכישות כלשהי. אולם, בנק ישראל הסתפק בינתיים בהורדות הריבית שנעשו בחודשיים האחרונים. מיצוי השפעתן צפוי להתפרס על פני תקופה של כחצי שנה ולכן אין לבנק ישראל דחיפות להוסיף עוד תמריצים. האמצעים שנותרו בידיו די מוגבלים ומסוכנים. קיים סיכוי קטן שהבנק יוריד ריבית בחודשים הבאים בעוד עשירית האחוז ובסיכוי קטן עוד יותר, יתחיל להתערב בשוק האג"ח או המט"ח. לבנק ישראל נותר רק לקוות שמצבו של המשק ישתפר והוא לא יצטרך להוציא את ה"תותחים הכבדים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן