הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות; בבילון קפצה ב-12.4%

הבורסה בתל אביב ננעלה אחה"צ בעליות שערים, אחרי שאתמול הפגינה יציבות, ועל רקע המשך עונת הדוחות לסיכום הרבעון השני של 2013. גם בבורסות אסיה נרשמו היום עליות.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.4%, ת"א 100 טיפס ב-0.6% ומדד מניות הבנקים נסחר בירידה של 0.8%. מניות התקשורת טיפסו ב-3%, בהמשך לעלייה מהימים האחרונים, בהובלת בזק שהתחזקה ב-3.6%. מניות הנפט והגז התחזקו ב-1.6%. בגיזרת המניות העולות ניתן לציין גם את אלביט הדמיה שקפצה ב-18%.

הדולר המשיך היום להתחזק, זה היום השני ברציפות: המטבע האמריקאי עלה היום ב-0.14% ושערו היציג נקבע על 3.55 שקלים. היורו התחזק גם הוא, ב-0.13 ושערו היציג נקבע על 4.7194 שקל.

מספר עסקאות הנדל"ן ירד בחודש יוני ב-21% בהשוואה לרמות השיא שנרשמו בחודש הקודם. כך על פי סקירה חודשית של מצב המשק (אורות אדומים) שפרסם היום משרד האוצר. בהשוואה ליוני אשתקד נרשמה עליה של 12%, המתרכזת בפלח השוק של דירות חדשות, על רקע שיווק פרויקט חדש בהיקף רחב באזור חדרה (הישוב קציר-חריש). מי שהובילו את הגידול החד ברכישות בחודש מאי, המשקיעים ומשפרי הדיור, היו גם אלו שהובילו את הירידה במספר העסקאות בחודש יוני, עם שיעור ירידה זהה של 30%. מניות הנדל"ן התחזקו היום ב-1.2%.

צילום: רויטרס

בבילון מנהלת משא ומתן למיזוג עם IronSource – כך הודיעה היום החברה לבורסה. מבנה עסקת המיזוג, תנאיה והמחיר שישולם על ידי החברה טרם סוכמו, והם נמצאים כאמור בשלבי משא ומתן. המיזוג עשוי לסלול את הדרך להנפקה משותפת בבורסות וול סטריט.

בחברה הדגישו כי אין עדיין ודאות כי המשא ומתן יבשיל לכדי הסכם מחייב, וכי ייתכן כי במהלך
המשא ומתן יעלו נושאים או סוגיות אשר יביאו לנסיגת אחד מהצדדים או שניהם מעסקת
המיזוג. מניית החברה עלתה היום ב-12.4%.

הכנסות HOT רשמו עלייה קלה של 2% ל-1.05 מיליארד שקל, והרווח הנקי זינק מ-5 מיליון שקל בשנה שעברה ל-37 מיליון שקל ברבעון השני של 2013 – כך עולה מדוחות שפרסמה הלילה חברת התקשורת לסיכום הרבעון השני.

על פי הדוחות, הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-1.057 מיליארד שקל, לעומת 1.032 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. עיקר העלייה נובעת מגידול במספר המנויים בחברת הסלולר HOT mobile, אשר הגיע בסוף הרבעון ל-540 אלף. HOT הפכה השנה לחברה פרטית, ואינה נסחרת בבורסה, אך היא ממשיכה לפרסם דוחותיה משום שאג"ח שלה עדיין נסחרות.

גידול חד בהכנסות של אפריקה ישראל נכסים הוביל למעבר לרווח במחצית הראשונה של 2013: הרווח המיוחס למחזיקי ההון של החברה הסתכם בכ-11.9 מיליון שקל ברבעון השני של השנה בהשוואה להפסד של 23.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המיוחס למחזיקי ההון של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-21 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 16.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מניית אפריקה דווקא ירדה היום ב-0.7%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן