הבורסה מחקה את הירידות לקראת הסגירה: כלל תעשיות זינקה ב-17.6%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל אחר הצהריים ביציבותלאחר יום של ירידות על רקע מגמה דומה בסוף השבוע בשוקי העולם. הממשלה אישרה היום את מכסת יצוא הגז כפי שהודיעו נתניהו, שלום ולפיד בשבוע שעבר.

מדד ת"א 25 ננעל ביציבות, ת"א 100 ירד ב-0.1%, ומניות הבנקים איבדו 0.5% מערכן. מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2%, מדד התקשורת רשם עלייה של 0.6% ומדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי. 

60% מעתודות הגז במאגרים הישראלים יופנו לשימוש המשק המקומי – כך הודיע ביום רביעי האחרון ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מדובר ב-540 BCM של גז שלדברי נתניהו יכניסו למדינה 60 מיליארד דולר במשך 25 השנים הבאות.

צילום: מרק ישראל סלם

באיגוד תעשיית חיפוש הנפט והגז מחו על ההחלטה, וקיוו שהממשלה תבחר לאשר את המלצות ועדת צמח כלשונן ולהגדיל את מכסות הייצוא חזרה ל-53%. מנגד, דורשים יו"ר האופוזיציה והארגונים החברתיים לבטל את מכסת הייצוא עד שיתבררו צרכי המשק המדוייקים. בכוונת שלי יחימוביץ' והארגונים לפנות לבג"צ בנושא לאחר אישור מכסה של 40% מהגז לייצוא.

כהונת נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אשר צפוי למסור מחר את הודעת הריבית לחודש יולי, תסתיים בשבוע הבא. זהות מחליפו צפויה להתפרסם בימים הקרובים. המשנה לנגיד, קרנית פלוג, היא כרגע המועמדת הישראלית הבכירה להחלפתו של פישר בעוד קיימים מספר שמות זרים לתפקיד, אותם בוחן נתניהו. בשבוע שעבר הודיע פרופ' מנואל טרכטנברג על פרישתו מהמירוץ.

סקר שערך הבוקר פסגות בקרב כ-350 יועצי השקעות במסגרת שיחת ועידה עולה כי 78% מהיועצים בבנקים מעריכים שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית ברמתה הנוכחית, 1.25%. היתר מעריכים שהריבית תופחת בפעם השלישית ברציפות בתוך חודשיים. גם בסקר הריבית שביצע "בלומברג", 10 מתוך 17 החזאים הנסקרים סבורים שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית על כנה.

ברננקי הרעיד את השווקים

ביום רביעי הודיע יו"ר הפד ברננקי כי הפד עשוי להקטין כבר השנה את היקף רכישות האג"ח, וכי יפסיקן החל משנת 2014. ההודעה גררה ירידות במדדים בכל השווקים המרכזיים בעולם ועליית תשואות באג"ח המדינה.

ביום שישי ננעלה וול סטריט במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.3%, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.2% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.3% מערכו. בסיכום שבועי נחלש הדאו ג'ונס ב-1.8%, ה-S&P 500 איבד 2.1% מערכו והנאסד"ק השיל 1.9%.

לעומת זאת באירופה המסכים נצבעו באדום כאשר בורסת לונדון נחלשה ב-0.7%, פריז איבדה מערכה 1.1% ובורסת פרנקפורט רשמה נפילה של 1.8%. בסיכום שבועי רשמו בורסות היבשת הישנה ירידה שבועית חמישית ברציפות, שפל של שנתיים.

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת כשבורסת שנחאי נחלשה ב-0.5%, הונג קונג ירדה ב-0.4% ואילו בורסת טוקיו ננעלה בעליה של 1.6%

אי.די.בי מרכזת עניין

מניית אי.די.בי מושכת תשומת לב לאחר שבהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מלפני כשבועיים פרסמה היום אי.די.בי פתוח הליך מובנה למכירת 27.5% מאחזקותיה בכלל ביטוח. ההליך כולל איתור רוכשים פוטנציאליים וקבלת הצעות מחייבות עד לתאריך 7 באוגוסט 2013, לרכישת 27.5% מאחזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח. מניית אי.די.בי רשמה ירידה של 3.7%.

אטריום (ATR) חברת הבת של גזית-גלוב הודיעה על רכישת מרכז הקניות Galeria Dominikańska אשר ממוקם בעיר ורוצלאב בפולין תמורת כ-151.7 מיליון יורו. הנכס מושכר במלואו וכולל שטחים להשכרה בהיקף של כ-32,900 מ"ר הפרוסים על פני שלוש קומות ובהן 102 חנויות, מכון כושר וכן משרדים להשכרה בהיקף של כ-1,250 מ"ר. מניית החברה האם, גזית גלוב,התחזקה ב-0.5%.

מניית כלל תעשיות ריכזה עניין על רקע נכונותו של הבעלים לן בלווטניק למחוק את החברה מהבורסה. כלל הודיעה היום כי כי קיבלה הצעה מ-Access Industries הצעה לניהול משא ומתן לעסקת מיזוג משולש הופכי, לפיה תמוזג החברה לתוך תאגיד ייעודי בשליטה מלאה של המציעה. המחיר המוצע למניה במסגרת העסקה משקף פרמיה של כ-24%. מניית החברה זינקה ב-17.6% במחזור גבוה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן