הבורסה ננעלה ביציבות, דסק"ש ואי.די.בי התרסקו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות, על רקע מגמה זהה גם עם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט ופיגוע הדקירה הבוקר בתל אביב, במהלכו דקר מחבל פלס' חייל ופצע אותו באורך אנוש. עם סיום המסחר מדד ת"א 25 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 100 נסחר סביב רמת הפתיחה ומדד הבנקים נחלש ב-0.2%, מדד תקשורת טיפס ב-1.5% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.3% לערכו. מנגד, מדד הנפט והגז נחלש ב-0.7% ומדד הטכנולוגיה נחלש ב-0.4%.

מניית בזק התחזקה היום והוסיפה 2.1% לערכה, לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים. החברה דיווחה על רווח נקי של כ-428 מיליון שקל, שמהווה ירידה של כ-4.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות רשמו ירידה של 6.9% ועמדו על 2.23 מיליארד שקל. מניית חברת פריגו התחזקה היום וטיפסה ב-0.7%, לאחר ש"דויטשה בנק" העריך את מחיר המנייה כגבוה בהרבה ממחירה הנוכחי.


הבורסה בתל אביב

אך את עיקר תשומת הלב בבורסה בתל אביב ריכזו היום חברות דיסקונט השקעות ואי.די.בי, אשר מחזיקות בנתח מחברת "אדמה" (לשעבר "מכתשים אגן"). אדמה הודיעה הבוקר לבורסה כי בכוונתה לצאת להנפקה בוול סטריט בכדי לגייס כ-400 מיליון דולר – זאת על פי שווי של 3 מיליארד דולר. שווי שכזה אינו משקף כל רווח עבור החברות המחזיקות בה – שכם אינו גבוה משוויה כשחדלה מלהיסחר בבורסה בתל אביב. בתגובה לפרסום צנחו מניות דיסקונט השקעות ואי.די.בי, כשהראשונה איבדה לא פחות מ-41.2% מערכה, ואילו השנייה צנחה ואיבדה 21.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן