הבורסה ננעלה ביציבות: כור זינקה ב-6.2%; דסק"ש התחזקה ב-5.5%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים ביציבות, על רקע השלמת המיזוג בין כור לדסק"ש והמשך פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2013. מחזור המסחר נותר נמוך, בדומה לימי ראשון קודמים, בהם אין מסחר בעולם.

מדדי ת"א 25 ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה, מדד הבנקים איבד 0.4% מערכו. מדד התקשורת נפל ב-3.2% על רקע ירידה של 3.6% במניית בזק, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.5%.

שמות של ארבעת המועמדים, מתוכם ייבחר נגיד או נגידת בנק ישראל פורסמו בשבוע שעבר. על השמות סיכמו על פי הדיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. הארבעה הם פרופסור מריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין, ויקטור מדינה ומיכל עבאדי-בוג'אנו. בלכר נולד בארגנטינה, עלה לישראל וכיום חי בחו"ל. הוא כיהן בעבר כנגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה ויש לו ניסיון כלכלי רב. פרופ' אקשטיין כיהן בעבר כמשנה לנגיד בנק ישראל וכיום הוא מרצה לכלכלה.

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

 דירקטוריון דסק"ש ודירקטוריון כור אישרו בסוף השבוע את עסקת המיזוג בין שתי החברות. במסגרת עסקת המיזוג תרכוש דסק"ש את כל מניות כור, שאינן מוחזקות על ידי דסק"ש, וכור תהפוך לחברה פרטית בבעלותה המלאה של דסק"ש.

עסקת המיזוג תתבצע לפי שווי החברה ב-30 ביוני 2013, של כ-3.031 מיליארד שקל, עם מנגנון התאמות לשינוי במחיר עד יום השלמת העסקה בפוזיציית קרדיט סוויס, ולדיבידנדים אם וככל שישולמו על ידי כור. נכון ל-7 באוגוסט שווי כור בעסקת המיזוג, לאחר הפעלת מנגנון ההתאמה, עומד על כ-3.345 מיליארד שקל.

אי.די.בי פתוח עדכנה את בית המשפט כי קבוצת הרוכשים הצפויה של כלל ביטוח העבירה 20 מיליון דולר לחשבון נאמנות בישראל, לקראת ההגעה לשלבים הסופיים של העסקה. עם זאת, באי.די.בי הבהירו כי העסקה טרם נחתמה, וההעברה אינה במסגרת הסכם בין הצדדים. מוקדם יותר השבוע נודע כי קבוצת הרוכשים תשלח נציגות בכירה לישראל בשבוע הבא, במטרה "לבחון את הסביבה הרגולטורית", ובכפוף לממצאיה, צפוי ההסכם להיחתם בימים שלאחר מכן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן