הבורסה ננעלה בירוק: מדד הביומד התחזק מתחילת השנה ב-16.5%

אחרי ימים של ירידות שערים, חזרה הבורסה באחד העם להינעל היום בעליות קלות, על רקע המגמה החיובית בשוקי אסיה ולמרות ירידות בוול סטריט אתמול. עונת הדוחות נמשכת, והיום פרסמה שופרסל את תוצאותיה לסיכום הרבעון השני. גם כיל ריכזה עניין, לאחר שמנכ"לה איים אתמול כי החברה עלולה לעזוב את הבורסה. מחזור המסחר עמד על 939 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, ת"א 100 הוסיף 0.1% לערכו, מדד הבנקים עלה ב-1.2%, מדד התקשורת נחלש ב-2.24%, מדד הנפט והגז איבד 0.5% ומדד הנדל"ן השיל 0.1%. 

בסיכום שבועי ירד מדד ת"א 25 השבוע ב-0.4% ומתחילת השנה עלה ב-1.5%. מדד ת"א 100 ירד השבוע ב-0.1% ומתחילת השנה עלה ב-4.6%. מדד ת"א ביומד בלט השבוע בעלייה של כ-3.3% ומתחילת השנה עלה בכ-16.5%.

בבורסות אסיה נרשמה היום מגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בורסת שנחאי נחלשה ב-0.1%, בורסת טוקיו ירדה ב-1.4%, הונג קונג טיפסה ב-0.3% ובורסת סיאול עלתה ב-0.3% אף היא.

הדיון בבית המשפט העליון בנושא החלטת הממשלה על יצוא הגז הטבעי יתקיים ב-17 בספטמבר בפני הרכב מורחב של 7 שופטי העליון – כך הודיעה היום דוברות בתי המשפט, בעקבות החלטתו של נשיא העליון, אשר גרוניס.

הרכב השופטים שידונו בתיק יהיו שלושת שופטי ההרכב המקורי, וארבעה שופטים נוספים: הנשיא אשר גרוניס, המשנה לנשיא, מרים נרים, השופטת עדנה ארבל, השופט אליקים רובינשטיין, השופט סלים ג'ובראן, השופטת אסתר חיות והשופט נועם סולברג.

צילום: רויטרס

רשת הקמעונות שופרסל מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2013. החברה רשמה שיפור בתוצאות, והרווח הנקי טיפס ב-19% ל-43 מיליון שקל. הכנסות החברה נותרו יציבות והסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל ברבעון השני, גידול של 0.5%. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-110 מיליון שקל, גידול 11% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA לרבעון מסתכמת ב-179 מיליון שקל, גידול של 14 מיליון שקל ו-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מניית החברה התחזקה היום ב-1.5%.

יצרנית הדשנים כיל פרסמה אתמול כי ברבעון השני רשמה ירידה במכירות וברווח. הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה מירידת מחירים בתחום. חשוב להזכיר כי ירידת המחירים ברבעון השני אינה קשורה לצניחת המחירים הצפויה בתקופה הקרובה עקב יציאתה של חברת אורלקלי מקרטל האשלג העולמי, מה שצפוי לפגוע בדוחות כיל הקרובים. ברבעון השני של 2013 רשמה כיל הכנסות של 1.7 מיליארד דולר, ירידה של 7%. מניית החברה רשמה היום עלייה של 1.5%.

בעקבות הירידה במכירות, נפגעה גם השורה התחתונה של כיל. החברה רשמה רווח נקי של 316 מיליון דולר, ירידה של 22% ביחס לרווח נקי של 408 מיליון דולר שנרשם ברבעון השני של 2012. בסיכום חצי שנתי, רשמה כיל רווח נקי של 622 מיליון דולר, ירידה של 10% ביחס לרווח נקי של 697 מיליון דולר שנרשם במחצית השנייה של 2012. במקביל, הודיעה כיל כי היא שוקלת רישום מקביל בבורסה גדולה נוספת בעולם. במקביל, איים מנכ"ל החברה סטפן בורגס על עזיבתה את הבורסה באחד העם. בורגס אמר בשיחה עם משקיעים כי "אם הרגולציה תקשה עלינו, לא נהסס למחוק את כיל מהמסחר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן