הבורסה ננעלה בירידה חדה בסיום: ת"א 25 נופל ב-1.2%

יומו האחרון של שבוע המסחר המקוצר בבורסה ננעל היום כאשר בסיום המסחר צנח הגרף והביא לירידה חדה. סערת הסדר החוב של בנק לאומי וגנדן ממשיכות לעמוד במוקד הזירה.

מדד ת"א 25 נפל ב-1.2%, ות"א 100 מאבד 1.1% מערכו. מניות הבנקים מאבדות 1.4%, מדד הנפט והגז נופל ב-1.4%. בגיזרת המניות העולות בולטת בבילון עם עלייה של 5.6%

וול סטריט ננעלה אתמול בירידות: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%, S&P 500 נחלש ב-1.4% ומדד הנאסד"ק השיל 1.8%. בשעה זו מתנהל המסחר באסיה במגמה שלילית: בורסת שנחאי נחלשת ב-0.2%, בורסת טוקיו מאבדת 0.4% מערכה ובורסת הונג קונג רושמת ירידה של 0.1%. 

סערת הסדר החוב של בנק לאומי ושל גנדן, החברה האם של אי.די.בי אחזקות, במסגרתו צפוי הבנק למחוק 150 מיליון שקל מתוך הסדר החוב, ממשיכה להסעיר את המערכת הכלכלית. הבוקר התייחס יושב ראש הבנק, דוד ברודט, לביקורת הציבורית אודות מתווה ההסדר עם גנדן: "קצת התפלאנו על ההתלהמות של אנשים מאוד חשובים בסוגיות שהם לא מכירים", אמר ברודט לגלי צה"ל. "כנראה שיש להם אינטרסים אחרים".

"אנחנו מתחשבים וקשובים לרעשי הציבור", הוסיף ברודט. "עם בדיקת המפקח על הבנקים, אני משוכנע שבסופו של דבר יתברר שבנק לאומי נקט במדיניות הנכונה ביותר למתווה הנכון ביותר להחזרת מרבית כספו".

עוד התייחס להסדר יו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי). "אכנס את ועדת הכספים בשבוע הבא לדון בנושא", אמר סלומיאנסקי. "או שאנחנו מדינת חלם או שאנחנו מדינה של בלאגן, אדם יכול להקים אימפריה מכסף ציבורי ומאחר שזה לא הכסף שלו, כשיצטרך להחליט לגבי דברים שיש בהם סיכון – הוא יחשוב, 'מה כבר יקרה'". מניית לאומי נחלשת כעת ב-0.6%, מניית אי.די.בי אחזקות שבשליטתו של דנקנר נחלשה ב-3.5%, מניית דסק"ש צנחה ב-5.3%.

צילום: סיוון פרג'

החל מיום ראשון בשעה 05:00 בבוקר יפתחו עובדי חברות התעופה הישראליות בשביתה כללית. המשמעות: כל הטיסות של החברות יתבטלו. זאת בעקבות החלטת הממשלה לדון ביום ראשון הקרוב ביישום הסכם "שמיים פתוחים" במתכונתו הנוכחית. בהסתדרות אמרו היום כי כי "אזרחי ישראל לא יתנו יד להסכם שמקריב אלפי משפחות כדי לשאת חן בעיני חברות תעופה זרות".

בשוק הנפט והגז ישנם שני שמות חדשים: בהמשך להמלצות מועצת הנפט מ-16 בינואר 2013, העניק במהלך יום הזכרון הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והמים שני רישיונות חיפוש חדשים, "נטע" ו"רועי", מתוך כוח זכות קדימה בהיתר מוקדם "גל".

כמו כן אישר הממונה העברת זכויות לשם עמידה בדרישות המקצועיות והכלכליות לקבלת רישיון. הרכב הקבוצה הינו 70% רציו חיפושי נפט (שותפות מוגבלת), 20% חברת אדיסון (Edison International Spa) ו-10% הזדמנות ישראלית מקורות אנרגיה (שותפות מוגבלת). לעומת זאת, שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, חתם ערב החג על צו פיקוח על מחירי הגז הטבעי בישראל ברמה של דיווח על רווחיות ומחירים. מדובר בצעד שנועד למנוע מצב בו תקבע רמת מחירים גבוהה מדי במשק, כתוצאה ממיעוט הספקים בשוק. מניית רציו נחלשת בשעה זו ב-0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן