הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים נפל ב-2.3%

המסחר בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית כאשר ברקע המצב הבטחוני המדרדר והמחלוקות הפוליטיות על אישור חוק ההסדרים ומע"מ אפס.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.7% ומדד הבנקים צנח 2.3%. מדד הנפט והגז ירד ב-1.7%, מדד התקשורת נחלש ב-1.1% ומדד הנדל"ן איבד 1.4% מערכו.

המצב הביטחוני בארץ ממשיך להסלים, כאשר אתמול נרצחו חייל סמל ראשון אלמוג שילוני ממודיעין ודליה למקוס בת ה-26 מתקוע בפיגועים ברחבי הארץ. מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה התייחס למצב הביטחוני הבוקר: "השוק הלוקלי עשוי להכנס לתנודות מסחר קיצוניות באפיק הדולר כתוצאה מהאירועים הבטחוניים הפוקדים את הזירה המקומית בימים אלו. יתכן כי סוחרי הטווח הקצר, ולאור המצב הבטחוני המעורער, יפעלו במגמת רכישות אגרסיביות שתשפיע על תנודות הדולר מעלה ממש בימים הקרובים. סביר כי גובה הלהבות בהר הבית ובירושלים רבתי משמעותו תמריץ פוטנצילי ובוער לדולר בשנית למתווה של התחזקות ומאידך, לטווח הארוך יצירת מערכת שוק שוורי".

מניות במוקד

הבוקר פירסמה שופרסל את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2014 המצביעות על הפסד בגובה 24 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרווח שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד, שעמד על 34 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ב-2.8%.

אתמול היו אלו דיסקונט ואי.די.בי שריכזו את תשומת הלב בתל אביב, לאחר שהתרסקו עקב הודעתה של חברת "אדמה" (לשעבר "מכתשים אגן") על כוונתה לצאת להנפקה בוול סטריט בכדי לגייס 400 מיליון דולר – זאת על פי שווי של 3 מיליארד דולר – שווי שאינו משקף כל רווח עבור אי.די.בי ודיסקונט המחזיקות נתח בחברה. אי.די.בי פתוח המשיכה בנפילה גם היום וצנחה ב-17%. דיסקונט נחלשה ב-8.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן