הבורסה ננעלה בירידות: מניות הנפט והגז ירדו, כיל איבדה עוד 3.2%

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה באחד העם אשר ננעל בירידות קלות כאשר ברקע עדיין נמצאים דבריו של לפיד מאתמול ותגובתו של מנכ"ל נוברל אנרג'י. כמו כן המסחר התאפיין בצל פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר יאיר לפיד לגבי הגזירות הכלכליות הצפויות לקראת תקציב המדינה.

מדד ת"א 25 נחלש ב- 0.2% כמו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים הוסיף 0.97% לערכו. ומדד התקשורת, אשר התחזק אתמול ב-2.1%, טיפס היום ב-0.1%. מדד הנפט והגז נחלש ב-0.8% על רקע דבריו של מנכ"ל נובל אנרג'י היום, כי ישקול המשך פעילות החברה בישראל במידה והמיסוי על הגז יעלה.

"העלו את המיסוי לאחר שכבר השקענו. אם הממשלה תעלה שוב מיסים – נשקול שוב את המשך פעילותנו בישראל", כך אמר היום מנכ"ל חברת נובל אנרג'י, צ'רלס דייוידסון במפגש עיתונאים שקיים בארץ. דייוידסון הוסיף כי אם יצומצמו כמויות הגז לייצוא, החברה תגיע לקו הקריטי של סף הכדאיות הכלכלית בייצוא הגז. 

מנכ"ל כיל, סטפן בורגס | צילום: רויטרס

במוקד המסחר עמדו החברה לישראל וכיל, אשר נסוגו אתמול ב-5.9% וב-3.8% בהתאמה לאחר הודעתו של לפיד כי יתנגד למכירת כיל לחברת פוטאש הקנדית, ויקים ועדה לבחינת זכויות המדינה במשאבי הטבע. היום כיל איבדה עוד 3.2% ואילו החברה לישראל נחלשה ב-2.1%.

שר האוצר יאיר לפיד התבטא אתמול בחריפות נגד עסקת כיל-פוטאש ואמר כי יתנגד לה בכל תוקף. לפיד עידכן את בכירי משרדו על כוונתו לנהל מדיניות לוחמנית לשמירה על אוצרות הטבע במדינת ישראל ואמר: "משאבי הטבע של מדינת ישראל הם נכס ציבורי, והציבור הישראלי הוא הראשון שצריך להינות מהם". מניית כיל נחלשת בשעה זו ב-3.2% ומניית החברה לישראל מאבדת 1% מערכה.

גם אי.די.בי אחזקות ריכזה עניין לאחר שדיווחה היום על קבלת ההיתר הממונה על הביטוח לכניסת אלשטיין לגרעין השליטה בחברה. בין גנדן לבין אלשטיין הוסכם כי לאור ההתקדמות במגעים להסדר עם מחזיקי אגרות החוב של החברה ולאור העובדה שלמועד זה טרם הושלם ואושר ההסדר האמור, תוארך תקופת האופציה שהוענקה למשקיע עד ליום 28 באפריל 2013. מניית החברה הוסיפה 0.4%.

באסיפה שנערכה אתמול בקרב מחזיקי סדרה ד' של אגרות החוב של החברה, הצביעו 74% ממחזיקי האג"ח נגד נקיטת הליכים משפטיים כנגד אי.די.בי אחזקות. משמעות ההחלטה היא כי נכון לעכשיו נותנים המשקיעים אמון במתווה הסדר החוב שנרקם בין אי.די.בי לנציגות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן