הבורסה ננעלה בירידות: מניית כיל נפלה ב-4.6%

יום המסחר האחרון של השבוע באחד העם ננעל בירידות. החברה לישראל שנמצאת בשליטת עידן עופר איבדה 3.7% מערכה על רקע ביטול עסקת פוטאש-כיל. מניית מלאנוקס, אשר פרסמה אתמול את דוחותיה לסיכום הרבעון הראשון ונמצאת גם היא במוקד יורדת ב-7.8%.

מדד ת"א 25 ירד היום ב-0.8% ובשבועיים האחרונים ב-2%, ת"א 100 איבד 0.7% מערכו ובשבועיים האחרונים צנח ב-1.6%. מדד הבנקים רשם היום עלייה של 0.1%, מדד התקשורת התחזק ב-0.6% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.5%.

לאחר לחץ ציבורי גדול והתנגדות גורמים ממשלתיים בישראל, הודיעה היום ענקית הדשנים הקנדית פוטאש כי תוותר על העסקה לרכישת מניות כיל בסכום כולל של 13.5 מיליארד דולר- כך עולה מדוחות החברה לסיכום הרבעון הראשון. על פי פוטאש, הסיבה לביטול העסקה היא אי הנכונות של ישראל לקבל השקעות זרות. בעקבות הדיווח, צונחת מניית כיל ב-4.3% במחזור גבוה, וכמוה גם מניית החברה לישראל.

כיל | צילום: רויטרס

הכנסות מלאנוקס ברבעון הראשון של 2013 עמדו על 83.1 מיליון דולר, ירידה של 32% לעומת הכנסות של 122.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, כך עולה מדו"חות שפירסמה החברה. עם זאת, מלאנוקס גברה על התחזיות בשורת הרווח ועמדה בהערכת ההכנסות שהציבה לאחר פרסום הדוחות ברבעון הקודם. המניה איבדה יותר מ-7.8% בשלב שלאחר המסחר.

התחרות בענף הסלולר עולה הילוך: אחרי שהציגה חבילת שירות ללא הגבלה ב-88 שקל לחודש, פותחת חברת התקשורת של רמי לוי חנות וירטואלית בה היא מציעה מכשירי סמארטפונים זולים משמעותית מהמתחרות בשוק. החנות הוירטואלית החדשה של רמי לוי מציעה מכשירים של חברות הסלולר המובילות, ביניהן סמסונג ואפל. חלק מהמכשירים מגיעים מהיובואנים הרשמיים וחלקם מיבואנים פרללים. מניית החברה נסחרת בשעה זו סביב רמות הפתיחה.

חברת מנורה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב את תגובתה לבקשת ההבראה שהוגשה על ידי הנאמנים של מחזיקי האג"ח של חברת אי.די.בי פתוח. מנורה מציינת כי במחצית הראשונה של שנת 2012 העניקה הלוואה מובטחת לאי.די.בי פתוח, אשר יתרתה עומדת כעת על סך של כ-200 מיליון שקל.

ההלוואה מובטחת בשעבוד על מניות של חברות כור תעשיות, כלל ביטוח ודסק"ש, שבבעלות אי.די.בי פתוח. לטענתה מנורה הינה הנושה המובטח היחיד של אי.די.בי פתוח, והמדובר בכספי עמיתים בקרן פנסיה וקופת גמל, שהינם חוסכים מן הציבור. "אין לאפשר לתוכנית ההבראה של אי.די.בי פתוח לפגוע בזכויותינו", כתבו במנורה. אי.די.בי נחלשה ב-4.8%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן