הבורסה ננעלה בירידות קלות: אג"ח חבס צללו ב-28%

יומו השני של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות קלות על רקע המשך המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלה ועונת הדוחות הכספיים של החברות הישראליות לרבעון האחרון של שנת 2012. בוול סטריט, החוזים העתידיים מעידים על פתיחה שלילית לאחר שבסוף השבוע נרשמו עליות בבורסה בארה"ב. 

מדד ת"א 25 ננעל ביציבות, ת"א 100 נחלש ב-0.1%, מדד הבנקים רשם עלייה של 0.2% ומניות הגז ונפט איבדו 0.3% מערכן.
 
באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.3%, בורסת טוקיו הוסיפה 0.5% לערכה, ובורסת הונג קונג ננעלה ללא שינוי. בורסות אירופה וארה"ב תחזורנה היום לפעילות לאחר פגרת סוף השבוע כשהבורסה בארה"ב תיפתח ב-15:30 שעון ישראל, כשעה מוקדם יותר מאשר בחודשים האחרונים, בשל המעבר לשעון קיץ בארה"ב.

העליות בהן נפתח המסחר השבועי תרמו גם להונם האישי של הטייקונים בעלי החברות הנסחרות: מדד הטייקונים של פורבס, הבוחן באופן יומי את השינויים בהונם של בעלי ההון המובילים בישראל, מגלה כי המרוויח הגדול של אתמול היה הבעלים של החברה לישראל עידן עופר, אשר הוסיף 141 מיליון שקל להונו בשל העלייה בשווי מניית החברה.

צילום: אהוד כהנים

במשך הלילה נמשך המו"מ הקואליציוני להרכבת ממשלה אשר תמנה בין 18 ל-25 שרים, בראשות בנימין נתניהו (הליכוד-ביתנו). אם בסוף השבוע כבר קיננה התחושה כי הממשלה קרובה לקום, הרי שאתמול כבר נשמעו קולות אחרים – של משבר במו"מ. אולם ההערכה עומדת עדיין על כך שחלוקת התיקים תהיה זהה לתמונה שהסתמנה בסוף השבוע, משמע תיק האוצר ליאיר לפיד, תיק התמ"ת לנפתלי בנט ותיק החוץ ישאר בידי הליכוד ביתנו.  

"מטרידה אותי השאלה אם לפיד יתנהל כמו קודמו בתפקיד", אמר הבוקר לאתר פורבס החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, ירון זליכה, בהתייחס למינויו הצפוי של יו"ר יש עתיד לתפקיד שר האוצר. "עומדות בפניו שתי אלטרנטיבות: הראשונה והשגויה היא להניח לפקידי האוצר להוביל אותו, וזו תהיה טעות מז'ורית. לעומת זאת, ב-2003 היה לנתניהו את השכל להזמין מדיניות שהוכנה מבחוץ, במקרה זה על ידי. מדיניות זו נאכפה על פקידי האוצר למרות התנגדותם".

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עדכנה אתמול את נתוני הצמיחה לשנת 2012, מ-3.3% ל-3.1%. מדובר בכל מקרה בהאטה לעומת שנים קודמות: בשנת 2011 עלתה הצמיחה ב-4.6%, וב-2010 ב-5.0%. ביום שישי תפרסם הלשכה את מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר.

מניית חברת הנדל"ן חבס צנחה ב-9% והאג"ח של החברה צללו בעד 28%, כאשר הנפילה הגדולה נרשמה באג"ח מסדרה 12. מדובר באג"ח שאינן מבטחות בבטוחות או שיעבודים והמח"מ (משך החיים) שלהן הוא כחצי שנה. במאי הקרוב אמורה החברה לשלם התחייבויות של 62 מיליון שקל, מתוך ההתחייבות הכוללת של החברה המסתכמת ב-117 מיליון שקל. 

מנכ"ל טבע, ג'רמי לוין, התייחס אתמול לראשונה לטענה כי החברה משלמת כביכול מס נמוך יחסית: "הציבור משמיע את קולו בנושא", התגונן לוין, "אולם טבע משלמת מס לפי התקנות של ממשלת ישראל, וכך תמיד נעשה. טבע מחויבת לישראל, אנחנו נפתח את המדע כאן. הרוח של טבע, המצוינות והאומץ הם ישראלים", אמר לוין בערב הגאלה שארגנה דן אנד ברדסטריט לעידוד הפעילות העסקית בישראל. מניית החברה נסחרת כעת סביב רמות הפתיחה.

מניית בזק איבדה 0.1% לפני פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012 מחרתיים. גם מניית נכסים ובנין תעורר עניין לאחר שאתמול דיווחה על רווח שנתי נקי של 85 מיליון שקל. עוד במרכז: מכתשים-אגן, אשר דיווחה על עלייה של 15.8% ברווח התפעולי בשנת 2012, שהסתכמה ב-281.5 מיליון דולר – לעומת 243 מיליון דולר בשנת 2011. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן