הבורסה ננעלה בירידות קלות; אלווריון נפלה ב-12.2%

הבורסה בתל אביב ננעלה אחר הצהריים במגמה שלילית על רקע אי הכללתה במדד האירופי, ה-MSCI, דבר שהווה אכזבה גדולה למשקיעים המקומיים ומכה להנהלת הבורסה שקיוותה להגדיל בכך את החשיפה לזרים ואת נפח המסחר. בורסות אסיה ננעלו היום באדום ולעומתן מתנהל המסחר באירופה ובוול סטריט במגמה חיובית.

מדד ת"א 25 ננעל סביב רמות הפתיחה, ת"א 100 ירד ב-0.2% ומדד הבנקים איבד 0.8% מערכו. מדד הנדל"ן המשיך היום להחלש, ולאחר שאתמול נפל ב-2%, ירד היום ב-1.1% נוספים. מדד התקשורת התחזק ב-1.6% ומדד הנפט והגז ננעל בעלייה של 0.2%. בגיזרת המניות היורדות ניתן למנות את אלווריון שנפלה ב-12.2%.

מספר המשכורות החודשיות המלאות הנדרשות לרכישת דירה עלה והגיע ברבעון הראשון של שנת 2013 ל-135 לעומת 129 ברבעון המקביל אשתקד, כך על פי חוברת הבנייה הרבעונית שמפרסם היום משרד השיכון והבינוי. מבט אל 2008 מגלה את גובה העלייה כאשר לפני 5 שנים מספר המשכורות הנדרשות לרכישת דירה עמד על 103 – עליה של 32% במספר המשכורות.

הסיבה העיקרית לעלייה החדה היא העובדה כי בשנים 2005-2013 עלה השכר הריאלי בכ-2% בלבד בעוד שמחירי הדירות עלו בכ-45% ריאלית. הנתון מחושב על פי מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים המחולק לשכר הממוצע במשק על משרד השיכון והבינוי.

אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה | צילום: רויטרס

לאחר חודשים של נסיונות, התקבלה אמש החלטה: על פי העדכון החצי שנתי שהוציאה חברת המדדים המובילה, הבורסה בתל אביב לא תכנס למדד ה-MSCI האירופי ותישאר במדד המזרח תיכוני.

"מרבית המשקיעים המוסדיים הבינלאומיים שהשתתפו בהתייעצות בעניינה של ישראל למדד ה-MSCI האירופי אינם רואים את ישראל כחלק מאפשרויות ההשקעה שלהם באירופה ולכן לא תומכים בצירופה של ישראל למדד האירופי", נכתב בעדכון.

טבע הודיעה היום כי חתמה על הסכם פשרה עם חברות פייזר וניקומד למיצוי כל התביעות הנובעות ממכירות הגרסה הגנרית של החברה לתרופה פרוטוניקס בטבליות של 20 מ"ג ו-40 מ"ג, החל מדצמבר 2007.

כחלק מההסכם, הפוטר את טבע ואת חברות הבת שלה מכל התביעות, הסכימה טבע לשלם ל-פייזר וניקומד 1.6 מיליארד דולר. טבע תשלם 800 מיליון דולר בשנת 2013 ואת היתרה בשנת 2014. מניית החברה נחלשה היום בבורסה בתל אביב בכ-1%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן