הבורסה ננעלה בירידות קלות: בבילון טיפסה ב-3.6%

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות שערים קלות, לאחר העליות שנרשמו בשווקים בימים האחרונים.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, ת"א 100 איבד 0.2% מערכו. מניות הבנקים נחלשו ב-1.1%, ואילו מניות הנפט והגז הוסיפו 1.4%% לערכן על רקע הערכת נובל אנרג'י כי כמות הגז בלוויתן גדולה ב-6% מההערכות הקודמות.

טבע, אשר חזרה מהמסחר בוול סטריט אתמול עם פערי ארביטראז' נסגרה בעלייה של 2.7%. לעומתה, מניית בזק נחלשה ב-2.1% לאחר שאתמול פורסם רשמית דבר מינויה של סטלה הנדלר למנכ"לית.

צילום: אהוד כהנים

חברת נובל אנרג'י, המחזיקה ב-39.6% ממניות קידוח הגז לוויתן, הודיעה אמש על העלאת אומדן הגז בקידוח הממוקם מול חופי ישראל. על פי הודעת החברה הגיע הקידוח לעומק כולל של 17 ק"מ רגל (כ-5 ק"מ), ומצא כ-454 רגל (130 מטר) נטו של גז טבעי במרווחי זמן מרובים, השכבה העבה ביותר עד כה בלווייתן.

תוצאות אלו הובילו כאמור לגידול במשאבים המשוערים, לעד 18 טריליון רגל מעוקב (TCF). זאת לאחר הערכה קודמת של 17 טריליון רגל מעוקב. מדובר בגידול של כ-6%. שאר השותפות בקידוח הן "דלק קידוחים" ו-"ואבנר" עם 22.7% מהרישיון כל אחת, ו-"רציו" עם 15%. "דלק קידוחים" עולה כעת ב-1%, "אבנר" ב-1.5% ו-"רציו" ב-2.5%. 

אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר מכרה אתמול את יתרת אחזקתה בכלל תעשיות. חברת האחזקות הודיעה כי מכרה את ה-10.6% שנותרו לה בחברת כלל תעשיות, בעלת השליטה במונופול המלט נשר, לגורם מוסדי, במסגרת עסקה מחוץ לבורסה במחיר של 13.3 שקל למניה – נמוך ממחיר המניה בבורסה בעת המכירה, מחיר שעמד על על 14.4 שקל. כלל תעשיות ירדה ב-1.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן