הבורסה ננעלה בירידות קלות: החברה לישראל הוסיפה 1% לערכה

הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות קלות על רקע הצלילה הנוספת בבורסת טוקיו הבוקר שצנחה ב-5.2%. הבוקר התפרסמו דוחות הבנקים הגדולים כאשר גם זהות נגיד בנק ישראל צפויה להתפרסם בקרוב.

מדד ת"א 25 ננעל ביציבות אך בחישוב שבועי הוסיף 1.4% לערכו, מדד ת"א 100 ירד ב-0.1% ובסיכום שבועי זינק ב-1.5%. מניות הבנקים שעמדו במוקד לאחר פרסום הדוחות עלו ב-0.3% ובחישוב שבועי טיפסו ב-2.4% ואילו מדד הנפט והגז צנח ב-1.1%.

אמש רשמו השווקים הגלובליים יום של ירידות: וול סטריט ננעלה במסכים אדומים, כמוהה גם אסיה ובאירופה רשמו המדדים ירידות בולטות. המשקיעים בעולם מחכים לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע הקרוב. לטענת האנליסטים, מדובר בנתונים המהווים את האינדיקציה הטובה ביותר לגבי דבריו של נגיד הבנק הפדרלי השבוע על כך שההאטה בשוק האמריקאי נמשכת.


כאמור, הבנקים פרסמו היום את תוצאותיהם לרבעון הראשון של שנת 2013. בשורת הרווח דיווחו לאומי ודיסקונט על צמיחה ברווח הנקי. בבנק לאומי זינק הרווח הנקי ב-32% ל-570 מיליון שקל ובדיסקונט הוא עלה ב-6.5% ל-263 מיליון שקל. מאידך, בנק הפועלים, הבנק הגדול במדינה, דיווח על ירידה ברווח הנקי, ירידה בהיקף של 6% ל-621 מיליון שקל.

הרווח של הבנקים משקפים תשואה על הון בשיעור חד ספרתי: התשואה על הון של בנק הפועלים היתה 9.5%, של בנק לאומי 9.4% ואילו של דיסקונט 9.2%.

ההשקעה ביצרנית תחנות ההטענה לרכבים חשמליים בטר פלייס המשיכה לגבות מחיר כבד מהחברה לישראל גם ברבעון הראשון של 2013. החברה, הנמצאת בשליטתו של עידן עופר, השקיעה ברבעון הראשון כ-33 מיליון דולר בבטר פלייס, לפני שהודיעה בשבוע האחרון על פירוק החברה הבת, לאחר שסירבה להזרים לתוכה כספים נוספים. ההשקעה הובילה את החברה לישראל לרשום ברבעון הראשון הפסד של 41 מיליון דולר. מנית החברה לישראל עלתה ב-1%.

ישראל תצמח ב-2013 ו-2014 ב-3.9% ו-3.4% בהתאמה – כך העריכו אתמול בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, ה-OECD, בדו"ח העולמי התקופתי שפורסם. על פי ההערכה, צמיחת המשק בניכוי הגז הטבעי תהיה קטנה ב-1% מהיעדים הללו. על פי הארגון, הסיכונים הגיאופוליטייים והמצב הכלכלי בעולם נותרו האיום הגדול ביותר לצמיחה בישראל, כשגם המצב הפיסקלי אינו ודאי.

אתמול אישרה הכנסת ברוב של 45 חברי כנסת מול 39 ונמנע אחד את העלאה של המע"מ. מס ערך מוסך יעלה ב-1% מ-17% ל-18% בלילה שבין שבת לראשון. את תשומת הלב המרכזית במליאה תפס דווקא מי שלא נכח בה באותה השעה – שר האוצר יאיר לפיד, אשר יצא לפני כן בדרכו לחו"ל. בעת הדיון אמר חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) כי לפיד, אשר ביטל אתמול את נסיעתו לכנס מדינות ה-OECD, נוסע לחופשה פרטית. "הוא מעלה את המע"מ לתושבי דרום תל אביב ונוסע לחופשה פרטית", אמר. .

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות יקיימו היום אסיפת מחזיקים כאשר על הפרק דיון על מתווה ההסדר עם נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח. "בחמישי בלילה גופים מוסדיים במדינת ישראל שינו את הנורמות והכללים בכל הקשור לניהול כספי הציבור", אמר אתמול מנכ"ל פסגות חגי בדש על ההסדר בין נציגויות האג"ח, אשר בית ההשקעות פסגות היא אחד מהם. לדברי בדש, "חמישה בתי השקעות קיבלו החלטה משותפת, אחראית ועניינית לשתף פעולה ולבצע מתווה על הקונצרן הגדול במדינה וליצור את אי.די.בי החדשה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן