הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; החברה לישראל זינקה ב-8.3%

המסחר באחד העם עבר בצהריים לעליות וננעל במגמה מעורבת על רקע המגמה החיובית בשוקי העולם אתמול. ועדת הכספים של הכנסת דנה בהצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2013 ו-2014. מניית החברה לישראל מרכזת עניין לאחר הודעת החברה כי היא בוחנת פיצול אחזקותיה לשתי חברות נפרדות.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, ת"א 100 התחזק ב-0.1%, ומניות הבנקים רשמו עלייה של  0.1%. מדד הגז והנפט נחלש ב-1.4% ומדד הנדל"ן נחלש ב-0.3%.

החברה לישראל זינקה ב-18.3% לאחר שהודיעה היום כי היא בוחנת את פיצול אחזקותיה כנדבך נוסף ליצירת ערך למשקיעים. להערכת החברה תושלם תכנית הפיצול בתוך 6 עד 12 חודשים. לפי המהלך האסטרטגי הנבחן, תמשיך החברה לישראל להחזיק בכיל ובבזן, כאשר לאחר השלמת המהלך תימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות. בעתיד תיבחן גם אפשרות פיצול אחזקות החברה לישראל בבזן, כך שהחברה לישראל תחזיק בכיל בלבד. החברות אי.סי פאואר, קורוס, צים, טאואר ואי.סי גרין יוחזקו באמצעות חברה חדשה אשר מקום הרישום למסחר שלה יהיה בבורסה זרה ו/או בבורסה לניירות ערך בת"א. 


צילום: רויטרס

דלק קידוחים, אבנר והשותפות האחרות במאגר אפרודיטה שבשטחי קפריסין הודיעו היום על חתימה על מזכר הבנות לא מחייב עם קפריסין לניהול משא ומתן לקראת חתימה על הסכם פרוייקט LNG עד לתום שנת 2013.

הסכם הפרויקט, אם וככל שייחתם, צפוי להסדיר בין היתר, את תנאי הפיתוח ואת המבנה המסחרי של פרוייקט ההנזלה של הגז הטבעי (LNG), אם וככל שיופק מבלוק 12 ("פרוייקט הגט"ן") וכן תנאים נוספים, לרבות צירוף צדדים שלישיים העשויים להשתתף בפרוייקט והאפשרות להרחבתו עבור תגליות בשטחי רישיונות אחרים בקפריסין או תגליות במדינות שכנות. מניית דלק קידוחים נחלשת כעת ב-1.2%, מניית אבנר משילה 0.6% מערכה.

בית המשפט העליון קבע היום כי אי.די.בי תודיע עד יום ראשון אם היא עומדת על מכלול נימוקי בקשת רשות הערעור שהגישה לגבי הדד-ליין למכירת כלל ביטוח, או שברצונה לקבל את המלצתו ולמקד את בקשתה רק ביחס לקביעת בית המשפט המחוזי בהחלטתו מ-9 ביוני כי יש לקצוב את פרק הזמן לסכם מכירת מניות כלל ביטוח עד ל-22 באוגוסט.  מניית החברה עלתה ב-0.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן