הבורסה ננעלה בעליות במחזור נמוך; סקיילקס טיפסה ב-11.2%

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים בעליות על רקע כניסתה לתוקף של הארכת שעות המסחר. מחזור המסחר עמד על קצת פחות מ-500 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, ת"א 100 רשם עלייה של 0.4%, מניות הבנקים הוסיפו לערכן 0.4%, מניות התקשורת התחזקות ב-1%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.9% ומניות הנפט והגז התחזקו ב-0.4%.

במסגרת ההארכה, שנכנסת לתוקפה היום, תתווסף לכל יום מסחר משני עד חמישי שעה אחת, על מנת ליצור חפיפה גדולה יותר עם השווקים בחו"ל. בהנהלת הבורסה מסבירים כי בהמשך להחלטת הדירקטוריון בפברואר, התקבלו הערות מרשות ניירות ערך, מיחידת ניהול החוב הממשלתי במשרד האוצר, ומפעילים בשוק ההון, לפיהן לא רצוי לדחות את מועדי פתיחת המסחר וכן לא לקצר את משך המסחר בימי ראשון, בשל החשש מפני פגיעה בנזילות.

כמו כן צוין כי קיצור שעות המסחר באג"ח ממשלתיות יכול להביא לירידה במחזורי המסחר שלהם, וכי נכון להאריך את שעות המסחר גם בהן על מנת לעודד פעילות של משקיעים זרים.

התוצר המקומי הגולמי עלה ברבעון הראשון של 2013 בשיעור שנתי של 2.7% – כך עולה מעידכון סיכום האומדנים הראשונים של החשבונות הלאומיים לרבעון הראשון 2013 שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת לעומת אומדן קודם אשר עמד על עלייה של 2.8%. נתון מדאיג מעלה כי ההשקעות בענפי המשק צנחו ב-31% (לעומת 19% בפרסום קודם), בהמשך לצניחה של 13% ברבעון הקודם.

צילום: רויטרס

מניית מי עדן נחלשה ב-5% לאחר שהחברה הודיעה היום כי תמכור את פעילותה לקרן ההשקעות רואן קפיטל תמורת 70 מיליון יורו, לפי שווי של 240 מיליון יורו. על פי ההודעה, מכרה מי עדן את מניותיה (70% מהון המניות של החברה) בעדן אירופה וכן בחברות מי עדן בע"מ, מי עדן יצור (2007) בע"מ, מי עדן שיווק (2000) בע"מ, מי עדן בר – שירות מחלקה ראשונה בע"מ וקפה אספרסו איטליה בע"מ. פעילות החברה באירופה מתבצעת באמצעות עדן אירופה וחברות בשליטתה ופעילות החברה בישראל מתבצעת באמצעות החברות הישראליות.

חברת סקיילקס, שנמצאת בשליטת אילן בן דב, השלימה לאחרונה גיוס של 135 מיליון שקל בהנפקה פרטית. הרוכשת הגדולה היא חברת חיפושי הנפט לפידות בשליטת יעקב לוקסנבורג. חברה נוספת שהשתתפה בהנפקה היא קפיטל פוינט, אשר תשקיע באג"ח (סדרה י') של סקיילקס 3.2 מיליון שקל בריבית מינימלית של 8.7%. מניית החברה טיפסה היום ב-11.2%. 

חברת טבע הפסידה בקרב פטנטים מול חברת פייזר, כך קבע בסוף השבוע בית משפט בארה"ב. על פי החלטת השופט, תאלץ חברת התרופות הישראלית לשלם לפייזר 1.6 מיליארד דולר על הפרת הפטנט שלה. מניית החברה נחלשה ב-0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן