הבורסה ננעלה בעליות: הכרזת לפיד הפילה את החברה לישראל ב-5.9%

יום המסחר בבורסה באחד העם התנהל בעליות שערים על רקע הראלי בוול סטריט. בארץ, השיחות על הקיצוצים בתקציב בעיצומן, ואמש נפגש שר האוצר יאיר לפיד לפגישת היכרות עם יו"ר ההסתדרות עופר עופר עיני. לקראת סוף יום המסחר טרף שר האוצר החדש יאיר לפיד את הקלפים, כשהודיע כי יתנגד למכירת כיל לחברת פוטאש הקנדית, ויקים ועדה לבחינת זכויות המדינה במשאבי הטבע. בתגובה צנחה מניית החברה לישראל לקראת הסגירה ב-6.4%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.2%, ת"א 100 התחזק ב-0.3% ואילו מדד הבנקים הוסיף 1% לערכו. מדד התקשורת, אשר זינק אתמול ב-4.7%, המשיך לטפס, ועלה ב-2.1%.

שר האוצר יאיר לפיד התבטא היום בחריפות נגד עסקת כיל-פוטאש ואמר כי יתנגד לה בכל תוקף. לפיד עידכן את בכירי משרדו על כוונתו לנהל מדיניות לוחמנית לשמירה על אוצרות הטבע במדינת ישראל ואמר: "משאבי הטבע של מדינת ישראל הם נכס ציבורי, והציבור הישראלי הוא הראשון שצריך להינות מהם".


יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בנק ישראל פרסם היום את נתוני התלונות כלפי הבנקים הגדולים. על פי הנתונים, הפועלים הוא הבנק נגדו נרשמה כמות התלונות המוצדקות הגדולה ביותר. שיפור נרשם בבינלאומי, נגדו נרשמה הכמות הנמוכה ביותר. על פי הדוח, חלה ירידה של 17% בכמות התלונות המוצדקות של לקוחות נגד חמשת הבנקים הגדולים. בשנת 2012 טופלו בפיקוח על הבנקים 6,095 פניות ותלונות בכתב של לקוחות הבנקים ושל החברות לכרטיסי אשראי. בנוסף, ניתן מענה לכ-16,400 פניות טלפוניות. 21% מתוך התלונות התבררו כמוצדקות.

עוד עולה מהדוח כי בעקבות התערבות הפיקוח על הבנקים במסגרת התלונות הפרטניות, שילמו התאגידים הבנקאיים ללקוחותיהם סך כולל של כ-2.4 מיליון שקל.

אמש נפגשו לפיד ועיני לראשונה. הבוקר אמר סגנו של לפיד ח"כ מיקי לוי כי ""כלל הצדדים מבינים שאנחנו לקראת משבר ושצריכים להיעשות צעדים כדי לפתור אותו. אם לא נעשה את הצעדים האלה נצטרך לעשות צעדים כואבים יותר בעתיד. אני מעריך שהשניים מדברים מתוך הבנה שדרושה תכנית מגובשת בהסכמת כלל המעורבים".

"אנחנו הולכים לקראת הגבלת ההוצאה הממשלתית", הוסיף לוי. "נגבש יחד עם ההסתדרות תכנית ריאלית כדי להוציא את המשק הישראלי מהמצב שהוא נמצא בו. נגביל את הוצאות הממשלה כי אין דרך אחרת. אבל ההורדה הרוחבית היא הורדה קלה מאוד, נבחן כל דבר לגופו של עניין".

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק מבקש למחוק את חברת דלק ישראל מהמסחר, כך דיווחה אתמול לבורסה קבוצת דלק. על פי הצעת הרכש המלאה דלק פטרוליום שבשליטת הקבוצה, המחזיקה בכ-10 מיליון ממניות דלק ישראל (86.9% מהון המניות), מציעה לבעלי המניות של דלק ישראל 86.55 שקל למניה, מחיר המגלם בתוכו פרמיה של כ-12% לפי מחיר הנעילה אתמול בבורסה. שווי הרכישה יסתכם בכ-128.71 מיליון שקל.

אתמול פרסם משרד התקשורת דוח המסכם את כמות תלונות הציבור נגד חברות תקשורת בשנת 2012. על פי הדוח, בשנת 2012 התקבלו 14,760 פניות ציבור נגד חברות התקשורת גידול של כ-2.4% לעומת שנת 2011. חברת פלאפון מובילה עם 1,229 תלונות, מתוכן 41.8% מוצדקות.

חברת אל על דיווחה אתמול לבורסה על ההסכמה לצירופה של קרן ההשקעות פימי לשליטה בחברה. החתימה על עסקת הרכישה תתבצע עד ה-14.4 (יום ראשון הקרוב) ומועד הסגירה יהיה עד חודש יולי.

הסכם שפורסם לראשונה בסוף ינואר והיה אמור להיחתם במקור עוד בחודש שעבר נדחה זו הפעם השנייה לאחר התאריך הסופי נדחה לאתמול והיום כאמור נדחה שוב. מתווה העסקה המעודכן יהיה מעט שונה מזה המקורי. קרן ההשקעות פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי תשקיע סך כולל של 50 מיליון דולר כאשר לחברה יש שתי אופציות נוספות לרכישת מניות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן