הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים קפץ ב-1.2%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים על רקע הנעילה היציבה אתמול בוול סטריט ולאחר הודעת בנק ישראל על השארת הריבית במשק בחודש נובמבר על 1%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.3% ומדד הבנקים קפץ ב-1.2%. מדד התקשורת הוסיף לערכו כ-1.1%, מדד הנפט והגז רשם עליה של 0.6% ומדד הנדל"ן התחזק ב-0.4%. בגיזרת המניות העולות ניתן לציין את קומפיוג'ן, שהתחזקה היום ב-4.5%, ובגיזרת היורדות את קמהדע, שהפסידה בתום המסחר 5% מערכה.

צילום: אהוד כהנים

אתמול נסגרה וול סטריט ביציבות לאחר יום מסחר הפכפך על רקע הציפייה לישיבת הבנק הפדרלי בארה"ב וההערכות כי יוחלט על המשך מדיניות ההרחבה הכמותית. הבוקר ננעלו בורסות אסיה במדמה מעורבת כשבורסת שנחאי נחלשה ב-0.2%, בורסת טוקיו איבדה 0.5% מערכה ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.2%.

אתמול הודיע בנק ישראל על השארתה של הריבית לחודש נובמבר על רמתה הנוכחית של 1%, לאחר שבחודש שעבר הוחלט על הורדה של 0.25%. היום אמרה הנגידה הנכנסת, קרנית פלוג, בנאום ראשון מאז החלה בתפקידה, כי מנקודת מבט מאקרו כלכלית המשק נמצא במצב טוב, בפרט בהשוואה למדינות המפותחות האחרות.

פלוג, שנשאה את הדברים בוועידת ראש הממשלה, ציינה גם את העדר השתתפותם של הגברים החרדים והנשים הערביות בשוק העבודה כבעיה אסטרטגית הולכת וגדלה: "אם לא יחולו שינויים בדפוסי התעסוקה, מגמות דמוגרפיות אלו יגרעו סדר גודל של 1.3% משיעור הצמיחה השנתי מדי שנה", אמרה פלוג. "זהו איום אסטרטגי עבור המשק הישראלי והחברה הישראלית, כזה שאסור לנו להתעלם ממנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן