הבורסה ננעלה בעליות; מלאנוקס התחזקה ב-3%

המסחר בבורסה באחד העם אשר התנהל במשך רוב הבוקר ביציבות ננעל אחה"צ בעליות על רקע שובן של בורסות העולם והמשך הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת בנושא חוק הריכוזיות. וועדת הכלכלה דנה בהשלכות העלאת המע"מ על המשק לאחר ששלשום נכנס לתוקפו השינוי הקובע מע"מ בגובה 18%.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.4% לערכו, ת"א 100 התחזק ב-0.5%, מניות הבנקים נסחרו בעליה של 0.4%, מדד הנפט והגז עלה ב-0.9%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.8% ומדד התקשורת נחלש ב-0.6%.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, כאשר טוקיו צללה ב-3.7%, ואילו בורסות שנחאי והונג קונג נסחרו ביציבות. באירופה מתנהלות בשעה זו הבורסות המרכזיות בירידות.

ועדת הכספים המשיכה היום לדון בחוק הריכוזיות. הנגיד היוצא, סטנלי פישר, התייחס היום לחוק ואמר כי הוא תומך בהחלטה לאפשר שתי שכבות בלבד. במסיבת פרידה שנערכת לכבודו בוועדת הכספים הוסיף הנגיד היוצא כי "בעניין ההפרדה על אחזקה צולבת צריך להיזהר, אני לא תומך בהפרדה מיידית ומוחלטת". 

אתמול דנה הוועדה בפרק ד' של חוק הריכוזיות, הנוגע לאחזקות של נכסים פיננסיים ונכסים ריאליים. גם ועדת הכלכלה התכנסה היום על מנת לדון בהשכלות העלאת המע"מ מ-17% ל-18% על המשק. כמו כן דנה ועדת הכלכלה בהגבלת התחרותיות בתחום התקינה.

צילום: רויטרס

נמשך הקרב על אי.די.בי. לאחר שהבנקים הגדולים ערכו אתמול פגישה משותפת בעניין אי.די.בי פתוח והחליטו כי החברה הבת של אי.די.בי אחזקות הינה כשרת פירעון ויכולה לעמוד בהתחייבויותיה, הודיעו הבנקים כי יתנגדו להסדר החוב הכפוי שמציעות נציגויות האג"ח של החברה. כעת מתברר כי אחד המתנגדים העיקריים להסדר הוא הבנק הצרפתי BNP, אחד מהבנקים הגדולים בעולם, והנושה הבנקאי השני בגודלו של אי.די.בי פתוח, שמחזיק כ-310 מיליון שקל באג"ח של החברה.

על פי חוות דעת שהגיש הבנק לבית המשפט, כוונת מחזיקי האג"ח להשתלט על אי.די.בי פתוח היא "בקשה המונעת על פי אינטרס צר של נושים מסוימים אשר שמו לעצמם להחליף את בעלי המניות הקיימים של החברה ולגרוף רווחים הוניים קצרי טווח". מניית אי.די.בי אחזקות התחזקה היום ב-3.4%.

מלאנוקס ממשיכה לרכז עניין גם בתל אביב וגם בוול סטריט לאחר שהודיעה בסוף השבוע כי מניותיה ימחקו מהמסחר באחד העם בתוך שלושה חודשים. החברה השיקה היום את פתרון המתג המודולרי הוירטואלי (Virtual Modular Switch – VMS), תשתית מתגים מובילה לרשתות מרכזי נתונים מבוססי אית'רנט, אשר סייע לה לטפס ב-3%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן