הבורסה ננעלה בעליות: מניות הבנקים התחזקו ב-0.9%

לאחר שנפתח הבוקר בירידות, שינה המסחר בבורסה מגמה וננעל בעליות שערים כשברקע הולך וגובר המתח בארצות הברית סביב משבר התקציב ועדכון תקרת החוב אשר חייב להתקבל עד ה-17 באוקטובר. הדבר התבטא אתמול ביום של ירידות שערים בוול סטריט. אתמול פורסם כי לפי הערכות קרן המטבע הבין לאומית שיעור הצמיחה בישראל יעמוד ב-2013 על 3.8% אך יואט ל-3.3% בשנה הבאה.

מדד תל אביב 25 עלה ב-0.3%, מדד תל אביב 100 התחזק ב-0.1%, ומדד הבנקים עלה ב-0.9%. מדד הנפט והגז עלה ב-0.9%, מדד התקשורת איבד 0.8% מערכו, ומדד הנדל"ן עלה ב-0.3%.

הבורסה בתל אביב | צילום: אהוד כהנים

משבר התקציב בארה"ב עדיין לא נפתר, כאשר נותרו פחות מעשרה ימים להעביר את העלאת תקרת החוב האמריקאית ולמנוע משבר נוסף, גדול בהרבה. אתמול התייחס אובמה במסיבת עיתונאים לאפשרות שלא תושג הסכמה עד ה-17 באוקטובר: "יש רפובליקאים החושבים שחדלות פירעון היא לא סיפור גדול".

"אם לא נעלה את תקרת החוב, ארה"ב לא תוכל לשלם את חובותיה לראשונה מזה 137 שנים", הוסיף אובמה. "זה יפיל את השווקים וייקר את חובות הממשל". בתוך כך, צפוי היום אובמה להכריז על ג'נט ילן כיושבת הראש הבאה של הבנק הפדרלי, מה שעשוי להרגיע את השווקים.

מניית בזן המשיכה לעמוד במרכז המסחר גם היום, לאחר שהתרסקה בשלושת הימים האחרונים בכ-30%. היום התאוששה המניה ועלתה בכ-7.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן