הבורסה ננעלה בעליות; סלקום עלתה ב-1.44% לאחר פרסום הדוחות

המסחר באחד העם ננעל היום במגמה חיובית על רקע הפסקת האש בין ישראל והחמאס שהחלה אמש בחצות והפתיחה החיובית של המסחר בוול סטריט.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.3% לערכו, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.4% ומדד הבנקים עלה ב-0.2%. מדד הנפט והגז עלה ב-0.3%, מדד התקשורת עלה ב-0.5% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.2% לערכו. 

מניית סלקום עלתה ב-1.44% לאחר פרסום דוחותיה הרבעוניים. החברה דווחה על עלייה של 18% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, צמצום בסיס הלקוחות ב-20 אלף.

צילום: אהוד כהנים

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "שבוע מסחר חדש נפתח בשוק המט"ח, כשהשאלה היא האם המומנטום המרשים שהציג הצמד בשבוע שעבר יימשך. בשבוע שעבר עלה הדולר-שקל ב-1.5%, ובכך רשם את השבוע החיובי הטוב ביותר מאז מאי 2013. ברמה המקומית, הגורמים למהלך היו המשך הלוחמה בעזה והפלונטר המדיני והאפקט המצטבר של הורדת הריבית של בנק ישראל וההתערבויות החוזרות ונשנות. גם התחזקותו של הדולר בעולם והנסיגה בשוקי המניות העולמיים תרמו, חיזקו את הדולר גם בזירה המקומית . השאלה היא האם אנו עדים למפנה משמעותי יותר בצמד, המצוי במגמת ירידה כה חדה כבר מספר שנים?"

"נראה שלפחות בטווח הקצר מה שהביא לזינוק החד היה ההחלטה של ספקולנטים רבים לממש רווחים על פוזיציות השורט. לאחר מספר ניסיונות כושלים לשבור את הרמה העגולה ב-3.40, השורטיסטים לבסוף הרימו ידיים ונתנו את האות לזינוק החד מעלה. התיקון החד משקף את מצב מכירת-היתר הקיצוני שבו היה מצוי הצמד לאחר הירידה הממושכת. בהקשר זה, יש גם לתת קרדיט לבנק ישראל, שהצליח באמצעות מספר התערבויות להגן על 3.40 ולקבוע אותה כרצפה מול השוק."

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן