הבורסה ננעלה בעליות על רקע הורדת הריבית באירופה

המסחר בבורסה באחד העם ננעל במגמה חיובית, על רקע עליות השערים בוול סטריט והודעתו הדרמטית של נגיד הבנק האירופי, מריו דרגי שהוריד שוב את הריבית בגוש האירו לרמה אפסית. 

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ומדד הבנקים הוסיף 0.9% לערכו. מדד התקשורת התחזק ב-1.4%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.5%, ומדד הנפט והגז, אשר זינק אתמול ב-2%, עלה ב-0.1%.

צילום: אהוד כהנים

אתמול, כזכור, הודיעו שותפות מאגר הגז "לוויתן" כי חתמו על הסכם הבנות עם חברת החשמל הירדנית, לפיו יספקו לירדנים גז טבעי במשך 15 השנים הבאות. שווי ההסכם עומד על כ-15 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה זינקו אמש מניותיהן של החברות השותפות במאגר, אך היום רשמו ירידות קלות.

ומה על יחס הדולר-שקל? במחלקת המחקר של FXCM ישראל הסבירו הבוקר כי "נעילה יומית מעל 3.58 עשויה לפתוח פתח להאצה כלפי מעלה של הדולר-שקל ל-3.60. בעולם, הדולר ממשיך לבסס את כוחו. ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה, ואם הוא יאשש את המשך מגמת התרחבות שוק התעסוקה, הדולר צפוי לזנק".

"אם הממשלה בסופו של דבר לא תרחיב באופן קבוע את הגירעון, בשוק צפויים להגיב לכך בחיוב והשקל עשוי להתייצב", המשיכו. "ברמה הבינלאומית, היום תעבור תשומת הלב לאירו, וזאת עם פרסום החלטות המדיניות של הבנק של אירופה. האירו נסחר למול הדולר בשפל של שנה, ואם הבנק ירמוז על צעדים מרחיבים נוספים האירו צפוי להיחלש ביתר שאת, גם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן