הבורסה ננעלה בעליות קלות: אלביט הדמייה התחזקה ב-5.5%

שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה חיובית על רקע הנעילה היציבה בוול סטריט ביום שישי, ולאחר פרסום מדד המחירים לצרכן, אשר ירד בחודש ינואר ב-0.2% והצביע על המשך מגמת ההאטה במשק הישראלי.על פי נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צמח התמ"ג ברבעון הרביעי של 2012 ב-2.5% בלבד, לעומת גידול של 2.8% ברבעון השלישי ושל 2.9% ברבעון השני.

ת"א 25 הוסיף 0.3% לערכו, ת"א 100 התחזק ב-0.4% ואילו מדד הבנקים רשם ירידה של 0.1%. מדד ביטוח הוסיף 0.6% לערכו ומדד הנדל"ן התחזק ב-0.4%

הלמ"ס פרסמה היום נתוני הצמיחה לרבעון האחרון של 2012,  כשעל פי חישוב שנתי עלה התמ"ג ב-2.8%. צמיחת התמ"ג מבטאת עלייה של 1.8% בצריכה הציבורית וכן גידול של 1.1% בצריכה הפרטית. מנגד, בשנה שעברה חלה ירידה של 1.6% בייצוא סחורות ושירותים וכן נרשם קיטון של 5.5% בהשקעה בנכסים קבועים.

שלשום פרסמה הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן, אשר רשם ירידה של 0.2% בחודש ינואר לעומת החודש שקדם לו. הנתונים פספסו במעט את הציפיות, אשר חזו כי המדד יוותר ללא שינוי של ממש או ירד בצורה מינורית (ב-0.1%).


צילום: אהוד כהנים

אינסייטק, חברה בת של אלביט מדיקל, הודיעה הבוקר כי ה-FDA אישר את תחילת הניסוי העיקרי לטיפול ברעד מהותי, באמצעות "מערכת המוח" של החברה. אלביט מדיקל היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב מקבוצת אלביט הדמיה, המחזיקה בכ-90% ממנה.

מטרת הניסוי היא בחינת בטיחות ויעילות בשימוש במערכת המוח, ועל בסיס תוצאותיו ייבחן אישור ה-FDA בהליך האישור לפני ההפצה לשוק. מניית אלביט הדמייהרשמה היום עלייה של 5.5%. 

משה (מוזי) ורטהיים, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות, מעביר את אחזקותיו בבנק לילדיו. בהודעה שפרסם היום הבנק נאמר כי בנו דוד יקבל 63% מהמניות ובתו דרורית תקבל 37% מהמניות. כיום מחזיק ורטהיים בכ-22% ממניות הבנק.

ורטהיים מחזיק במניות הבנק באמצעות חברת האחזקות אם דבליו די וכעת הוא למעשה מעביר את השליטה בחברה לילדיו. בנוסף מעניק ורטהיים לילדיו גם חלקים בשותפות אף אנד דבליו. מניית מזרחי טפחות הוסיפה 0.3% לערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן