הבורסה ננעלה בעליות שערים קלות, מניות רדהיל ואיזיצ'יפ זינקו

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה חיובית לאחר הנעילה היציבה אתמול בוול סטריט, וכשברקע המגמה השלילית אשר אפיינה היום את המסחר בורסות אירופה. עם נעילת המסחר מדד ת"א 25 הוסיף 0.1% לערכו, מדד ת"א 100 עלה ב-0.3% ומדד הבנקים עלה ב-1%. מדד התקשורת ירד ב-0.4%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.8% ומדד הנפט והגז הוסיף גם הוא 0.8% לערכו.

בנק יהב שבשליטת מזרחי-טפחות פרסם את דוחותיו הכספיים לפיהם הסתכם הרווח הנקי שלו ב-2013 בכ-88 מיליון שקל, זאת לעומת כ-100 מיליון ב-2012. מניית מזרחי-טפחות זינקה היום והוסיפה 2.5% לערכה. מניית כלל ביוטכנולוגיה נחלשה היום ב-2.5% לאחר שאתמול זינקה ב-17% על רקע דיווח כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב שבמסגרתו תמכור את אחזקותיה בחברת אנדרומדה לחברת תרופות אמריקנית. היקף העסקה צפוי להגיע למאות מיליוני דולרים.

גם מניית חברת הביומד רדהיל זינקה היום והוסיפה 10.7% לערכה, לאחר שדיווחה כי הגיעה להסכם עם ענקית התרופות האמריקאית סאליקס בדבר מכירת זכויות בלעדיות להפצת תרופה שפיתחה. גם חברת הטכנולוגיה איזיצ'יפ זינקה והוסיפה 5.5% לערכה, לאחר שאתמול זינק ערך המנייה במסחר בוול סטריט.

צילום: אהוד כהנים

בבית ההשקעות יוטרייד סברו היום כי מגמת התחזקותו של המטבע האמריקאי בעולם תוביל גם לעליית ערכו מול השקל עד לרמה של 3.57 שקלים בטווח הבינוני. עוד טוענים בבית ההשקעות כי לא שינוי הריבית של בנק ישראל הוא שמוביל למגמת ההתחזקות "הורדת הריבית ב-0.25% היא לא מה שישפיע אלא התנאים המאקרו כלכליים בפרספקטיבה גדולה יותר בכל הקשור לדולר."

לעומת זאת, ב-FXCM ישראל טוענים כי למרות התגובה המידית העזה של השוק להורדת הריבית המפתיעה של בנק ישראל בתחילת השבוע, אין כרגע המשכיות למומנטום החיובי. "ככל שהצמד מדשדש מתחת לרמת 3.52 הסיכון לנפילה מטה הולך ומתגבר, כאשר ירידה מתחת ל-3.51 עשויה שוב להביא לבחינה של רמת 3.50, אותה רמה שבנק ישראל מנסה לאשש כתמיכה ברת קיימא", אמרו בבית השקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן