הבורסה נסגרה בירידות על רקע ההסכם בארה"ב

הבורסה ברחוב אחד העם בתל אביב נסגר היום בירידות על רקע ההסכם שהושג אמש ברגע האחרון בין הדמוקרטים לרפובליקנים, אשר מנע מארה"ב להגיע לתקרת החוב שלה, ועל רקע הירידות בבורסות העולם.

מדד ת"א 25 איבד 0.8% מערכו, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.4% ומדד הבנקים צנח ב- 1.3%. מדד התקשורת ומדד הנדל"ן נסגרו ללא שינוי, ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.1%.

צילום: רויטרס

לאחר יותר משבועיים של משבר והשבתה חלקית של שירותי הממשל בארה"ב, ושעה אחת בלבד לפני ההכרזה על חדלות פירעון – הדמוקרטים והרפובליקנים הצליחו סוף סוף להגיע לפשרה אשר שמה סוף למשבר אשר גרם להשבתת שירותי הממשל ותאפשר אולי לשוק האמריקני להתאושש.

על פי הפשרה תקציב הממשל יאושר עד 15 בינואר 2014, והעלאת תקרת החוב אושרה גם היא באופן זמני – עד 7 בפברואר 2014. עד אז ימשיכו הצדדים במו"מ כדי להגיע להסכם ארוך טווח. מדובר בכדור הרגעה גם עבור הכלכלה העולמית אשר צפויה היתה לספוג מכה קשה לו היתה ארה"ב מגיעה לתקרת החוב שלה.

שמן הודיעה היום כי ניתוח ממצאי מבחני ההפקה בקידוח ים 3 העלה כי הקידוח הינו יבש וכי החליטה לנטוש את הבאר. הסכום הכספי שהוצא בגין הקידוח עד לנטישה עמד על כ-170 מיליון דולר. מניית החברה נופלת כעת ב-19%.

בזן זינקה ב-11% לאחר שהודיעה על גיבוש מתווה פעולה שיכלול גיוס הון באמצעות הנפקת זכויות וצעדי התייעלות, באמצעותם היא מקווה לשפר את הרווח התפעולי בכ-100 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן