הבורסה נסגרה בירידות קלות; הכשרה אנרגיה צללה ב-45%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות קלות ביום מסחר סוער על רקע המגמה ההפכפכה בשוקי העולם. בעוד בורסות אירופה ואסיה צנחו אתמול על רקע תוצאות הבחירות באיטליה, ננעלה אתמול וול סטריט בעליות לאחר נאומו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, בפני הקונגרס האמריקאי.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.1%. מדד הבנקים ננעל ללא שינוי, מניות הנפט והגז התחזקו ב-0.1%, מדד התקשורת ננעל ביציבות.

וול סטריט ננעלה אמש כאמור בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.8%, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של 0.4% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו.

בורסות אירופה סערו אתמול על רקע השוויון הכמעט מוחלט בבחירות באיטליה, לאחר שאף אחת מהמפלגות שהתמודדו בבחירות לממשלה לא הצליחה להשיג את הרוב הדרוש. בורסת מילאנו צנחה ב-4.9%, בורסת פאריס איבדה 2.7%, הבורסה בפרנקפורט ירדה ב-2.3% והבורסה בלונדון ירדה ב-1.3%.

צילום: אהוד כהנים

אחרי שמספר חברות כבר דיווחו על תוצאותיהן לסיכום 2012, יצאה היום לדרך רשמית עונת הדוחות של החברות הגדולות. יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מעריך כי "עונת הדוחות הנוכחית תהיה פושרת ולא תביא בשורות גדולות".

לדברי פגוט, "במשק שצומח ב-2.5%-3% – לא צפויים ניסים. הדוחות של החברות יבטאו את המציאות במשק הנמצא בהאטה, ויושפעו מאיומים גלובליים, תחרותיות ומשוק מט"ח המעיב על היצואנים".

פרטנר היתה היום הראשונה לפרסם את תוצאותיה לשנת 2012. על פי הדו"ח, הרווח התפעולי של פרטנר בשנה החולפת הסתכם ב- 865 מיליון שקל, ירידה של 16% לעומת השנה הקודמת. הרווח הנקי של החברה ב-2012 הסתכם ב-478 מיליון שקל, עלייה של 8% לעומת השנה הקודמת. הכנסות החברה בשנה החולפת הסתכמו ב-5.5 מיליארד שקל, עלייה של 20% לעומת 2011. מניית החברה ירדה ב-0.5%.

חברת אלביט הדמיה הודיעה היום כי הגיעה למתווה להסדר חוב. על פי המתווה החדש, החוב של החברה המסתכם ב-2.5 מיליארד שקל יומר למניות שיהוו 86% מהון המניות של החברה וכן לאג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל. על פי מתווה זה מאבד מוטי זיסר את השליטה בחברה. מתווה העקרונות סוכם בין החברה ובין הקרנות יורק ו-DK. נכון למועד זה, מחזיקות קרן יורק ו-DK כ- 20% וכ-15% מיתרת אגרות החוב של החברה, בהתאמה. מניית אלביט הדמיה התחזקה ב-1.7%.

מניית כיל רשמה עליה קלה של 0.5% לאחר שאתמול פורסם כי יצרנית הדשנים הקנדית פוטאש תקפיא את עסקת הרכישה שלה מהחברה לישראל, בשל "אירועים פוליטיים". כך צוטט אתמול סמנכ"ל הכספים של החברה, וויין בראונלי, על פי דיווחה של בלומברג.

"העסקה נמצאת בהקפאה עד שנעבור את התקופה הזו של אירועים פוליטיים אשר מתרחשים בישראל", אמר בראונלי בוועידה בהוליווד פלורידה. "נראה לאן נגיע במרוצת הזמן".

בעקבות המשך המאבק בין אי.די.בי פתוח לנציגות מחזיקי האג"ח של החברה, בראשות קרן יורק. החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, הנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, שלחה אתמול מכתב נוסף לעורכי הדין של נציגות בעלי האג"ח של החברה, ובו היא מביעה חשש לניגוד עניינים של קרן יורק בנציגות האג"ח.

"בהתאם למידע שהתפרסם", כתבו באי.די.בי, "הגיעה קרן יורק להחזקה של 20% מכלל הע.נ. של אגרות החוב. לאור מיעוט המשתתפים באסיפות מחזיקי אגרות החוב מקנות החזקותיה של קרן יורק השפעה דומיננטית בהחלטות של מחזיקי אגרות החוב". מניית אי.די.בי אחזקות עלתה היום ב-0.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן