הבורסה נסגרה בירידות שערים: גבעות צנחה ב-8.9% בעקבות תקלה במגד 6

המסחר באחד העם ננעל היום בירידות שערים  לאחר יום חיובי במיוחד אתמול, במהלכו רשם מדד ת"א 25 שיא חדש, על רקע אישרור דירוג האשראי של ישראל ברמה "A" על ידי חברת הדירוג פיץ'.

אך היום, כאמור, התהפכה המגמה. מדד ת"א 25 ירד ב-0.4%, כמו גם מדד ת"א 100. מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2%, מדד הטכנולוגיה איבד 0.6% מערכו ומדד הבנקים הוביל את הירידות כשנחלש ב-1.3%. מנגד, מדד הנפט והגז הוסיף 0.2% לערכו, ומדד התקשורת עלה בכ-0.5%.

צילום: אוהד כהנים

העבודות באתר קידוח הנפט מגד 6 הופסקו היום בשל תקלה אשר התרחשה במהלך הלילה, במהלכה נתקעו צינורות הקידוח בעומק האדמה – כך הודיעה הבוקר לציבור שותפות חיפושי הנפט והגז, גבעות עולם, המבצעת את הפרויקט. העבודות מתבצעות באזור גבעות ראש העין, ורק לפני שבועות ספורים דיווחה השותפות על נפט שהחל לזרום מן הקידוח.

לפי הודעת החברה האירוע התרחש בעת שצינורות הקידוח נקבעו בעומק של 3,860 מטרים מתחת לפני האדמה ובשלב זה אין יכולת להמשיך את הקידוח. עוד נמסר כי לא ניתן לקבוע את הגורם לתקלה ולא את השלכותיה על המשך קידוח עתידי. מניית גבעות צללה היום בהמשך להודעה, ואיבדה 8.9% מערכה. מניית חברת קמטק, אשר זינקה בשבועות האחרונים בלמעלה מ-160% ירדה היום ונחלשה ב-9.4%, בדרך להתייצבות אפשרית של המנייה סביב רף מסוים. 

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר שבסוף השבוע פרסמה רשות ניירות הערך של סין תכנית רפורמה להנפקות ציבוריות ראשוניות, זאת במסגרת הסרת הקפאה של למעלה משנה שהטילה הממשלה על רישום חברות חדשות בבורסה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן