הבורסה נסגרה בעליות שערים קלות; גבעות זינקה ב-9%

הבורסה באחד העם נפתחה בעליות שערים על רקע המגמה החיובית שנרשמה היום בשווקים באסיה. יוסי פריימן מפריקו ניהול סיכוני מציין הבוקר כי "ההחלטה ביפן להאריך בשנה את משך מתן ההלוואות הממשלתיות, לצד הרחבת היקף ההלוואות הזולות העומדות לרשות הבנקים, גרמו לנסיקת הניקיי ולחולשת הין היפני". היום תחזור וול סטריט מחופשת יום הנשיא אליה יצאה אתמול.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.2% ומדד הבנקים ירד ב-0.2%. מדד התקשורת ירד ב-0.1%, מדד הנדל"ן איבד 0.3% מערכו, ומדד הנפט והגז עלה ב-0.1%.

מניית גבעות זינקה היום ב-9% לאחר ההודעה על פיטוריו של המנכ"ל טוביה לוסקין בשל חילוקי דעות ואי שביעות רצון של הדירקטוריון מתפקודו. את לוסקין שמשמש כמנכ"ל גבעות עולם בשלוש השנים האחרונות יחליף באופן זמני האלוף במילואים גיורא איילנד ששימש כיועץ מיוחד של החברה.

הדולר-שקל התחזק מעט עם תחילת שבוע המסחר, בניגוד למגמת החלשותו בעולם. המטבע האמריקאי פותח את שבוע המסחר ברמת שפל מאז תחילת השנה, כאשר מדד הדולר נסחר ברמתו הנמוכה ביותר מאז ה-1 בינואר. ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הלחץ על השטר הירוק גדול כרגע ותנאי השוק פועלים לרעתו. הדולר נחלש גם בשל אהבת הסיכון בשוק המניות האמריקני וההעדפה של נכסים מניבים יותר, והן בשל שורה של נתוני מקרו ירודים שפורסמו בתקופה האחרונה בארצות הברית ומולידים ספקולציות שהבנק הפדרלי עשוי לצמצם את קצב צמצום רכישות האג"ח. מבחינה טכנית, ראוי לציין שהדולר-שקל הצליח להחזיק מעמד מעל רמת 3.50 וזאת למרות החולשה של הדולר בעולם. עלייה מעל 3.515 אמורה להקנות מומנטום נוסף לצמד."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן