הבורסה סגרה את השבוע בירידות: לייבפרסון התרסקה ב-23%

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים אחרי פתיחה חיובית, וזאת על אף הראלי המתמשך בשוקי העולם. ארגונים חברתיים רבים מארגנים היום הפגנות נגד הגזירות הכלכליות, בין היתר בכיכר הבימה וסמוך לביתו של שר האוצר. יאיר לפיד עצמו מצדיק את הצעת התקציב וטוען שהיא תתרום לשוויון בנטל. 

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.5%, ת"א 100 ירד ב-1%, ומדד הבנקים איבד 1.2%. מניות הנפט והגז נחלשו ב-1%ומניות הביומד נפלו ב-3.1%.

בבורסות העולם המשיך הראלי גם אמש. בוול סטריט ננעל המסחר בעליות ומדדי ה-S&P והדאו ג'ונס המשיכו לשבור שיאים. דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.3%, S&P 500 התחזק ב-0.4% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו.

שר האוצר, יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בארץ, שר האוצר ויו"ר ההסתדרות הודיעו אמש כי הגיעו להסכמה על הקפאת השכר במגזר הציבורי. בנוסף סיכמו השניים כי משנת 2015 תגדל הפרשת המעבידים לפנסיה וכי האוצר יקדם חקיקה לשמירה על זכויות עובדי הקבלן.

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים אתמול בערב, הגן לפיד על הצעת התקציב שהגיש לממשלה. "אני יודע שהרוחות סוערות ולאנשים כואב", אמר לפיד. "גם אותי הסיטואציה מלחיצה. הייתי מעדיף לעמוד כאן ולחלק לעם סוכריות, אבל כולנו מבינים שצריך לסגור את הגירעון. כולם רוצים שמישהו אחר יסגור אותו במקומם".

חברת המחשבים לייבפרסון פרסמה היום את הדוח לסיכום הרבעון הראשון של השנה. למרות עלייה של 16% בהכנסות ל-42 מיליון דולר, עברה החברה להפסד של 200 אלף דולר, ביחס לרווח של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. כתוצאה מכך צנחה מניית החברה ב-23% במהלך המסחר.

אלביט הדמיה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לכינוס אספות של הנושים הבלתי מובטחים ושל בעלי המניות של החברה, לצורך אישור המתווה המוצע לארגון מחדש של חובותיה הפיננסים הלא מובטחים של החברה.

תנאי ההסדר המוצע בשלו לטענת החברה לאחר דיונים שהתקיימו עם מחזיקי אגרות חוב מסדרות שונות יחד עם קרן יורק, Advisors York Capital Management Global ו-Davidson Kempner Capital Management, נושים אחרים ומוטי זיסר, מנכ"ל, נשיא וחבר בדירקטוריון החברה ובעל השליטה בחברה בעקיפין. במועד ביצוע ההסדר, כל החוב הבלתי מובטח של החברה יומר למניות חדשות של החברה ובאגרות חוב חדשות שיונפקו על ידי החברה. מניית החברה מתחזקת כעת ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן