הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית: לונדון התחזקה ב-1%

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות שערים על רקע נתוני התעסוקה שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב אל מול ההאטה המסתמנת בשוק הסיני.

בורסת לונדון התחזקה ב-1%, בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.7% ובורסת פאריס ננעלה סביב רמת הפתיחה. מניית חברת התעופה איזיג'ט התחזקה ב-1.6% על רקע ירידה במחירי הדלק. 

שוקי המניות הגלובליים עלו וירדו בחודש האחרון על רקע סימנים סותרים לגבי מצבה של הכלכלה העולמית. סימנים להתאוששות כלכלית בארצות הברית הובילו לציפיות כי הבנק המרכזי של ארה"ב עשוי בקרוב לסגת מתכנית התמריצים שלו, אשר סייעה לדרבן את הראלי בשווקים.


צילום: רויטרס

האסטרטג ריצ'רד פרי אמר כי מדד ה-FTSE הבריטי צפוי להמשיך במגמה החיובית, לאחר שעלה בכ-8% מאז תחילת 2013. אנליסטים רבים מצפים כי שוקי המניות בעולם ימשיכו לשאוב עידוד מהפחתות הריבית של בנקים מרכזיים, אשר פגעו בתשואות על איגרות החוב.

אתמול אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי "המשבר הכלכלי בגוש היורו הסתיים". בעת ביקור ביפן קרא הולנד לשיתוף פעולה בין שתי המדינות שיביא להגברת הצמיחה הכלכלית. "אנחנו יכולים לעבוד ביחד כדי לפתוח דלתות חדשות לפיתוח כלכלי", אמר.

הולנד חזר על הצעתו להקמת ממשלה אחת לכל גוש היורו, שתאחד את המדיניות הכלכלית של האזור כולו. לדבריו, "אירופה צריכה להתמקד בנקיטת צעדים לקידום הצמיחה והתחרותיות כך שנשפר את הנוכחות שלנו בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן