הבורסות באירופה ננעלו בעליות: פריז התחזקה ב-0.5%

המסחר בבורסות אירופה התאפיין היום בעליות על רקע הסגירה החיובית בבורסות אסיה, המשך עונת הדוחות והציפיה לוועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי של ארה"ב מחר. מדד ביטחון הצרכנים בגרמניה בשיא של 6 שנים. 

בורסת לונדון התחזקה ב-0.2%, בורסת פרנקפורט רשמה עליה של 0.2% גם היא, בורסת פאריס הוסיפה 0.5% לערכה ומדריד עלתה ב-1%.  

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בספרד גיבתה היום את תחזית המערכת הבנקאית של המדינה כשפרסמה את נתוני הצמיחה לרבעון השני של 2013, אשר נסוגו ב-0.1% בלבד. מדובר כמובן בחדשות טובות עבור הכלכלה הספרדית שהורגלה בירידות דרסטיות הרבה יותר במהלך הרבעונים האחרונים.

יצרנית האשלג הגדולה בעולם, חברת אורלקלי הרוסית הודיעה הבוקר כי היא פורשת מקרטל האשלג הרוסי BPC וכי בכוונתה לשווק אשלג באופן עצמאי. החלטתה של אורלקלי עשויה להביא לצניחה של 20%-25% במחירי האשלג בעולם ל-300 דולר לטון, זאת לעומת 400 דולר לטון כיום. כתוצאה מכך יורדות מניות חברות האשלג ביבשת בעד 21%.

יום המסחר בבורסות אסיה ננעל בצהריים בעליות על רקע נתוני מאקרו חיוביים מיפן והזרמת כספים על ידי הבנק הסיני המרכזי. המשקיעים התעודדו מהצעד של הפיפל בנק אוף צ'יינה שהרגיע את החששות מפני החרפת מחנק האשראי במדינה. 

בורסת שנחאי זינקה ב-0.7%, טוקיו טיפסה ב-1.5% ובורסת הונג קונג הוסיפה 0.5% לערכה. 

הבנק הסיני המרכזי הזרים הבוקר כספים למערכת הבנקאית במדינה, לראשונה מאז פברואר האחרון. המהלך אמנם הרגיע מעט את המשקיעים שחששו מהשלכות בעיות הנזילות של הבנקים, אולם אזהרת רווח שלישית מזה שלושה חודשים שהוציא היום מגזר הפחם במדינה העיב על האופטימיות. 

צילום: רויטרס

ביפן, סימן נוסף לכך שתוכניתו של ראש הממשלה שינזו אבה, האבנומיקס, אכן פועלת: היום פורסם כי שיעור האבטלה במדינה ירד ל-3.9%, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2008. עם זאת, פורסם גם כי הייצור התעשייתי במדינה ירד ל-3.3% בחודש יוני, לעומת החודש הקודם. 

בשווקים ממתינים לוועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי שתחל מחר, ושצפויה לתת רמזים באשר לעתיד תוכנית ההרחבה הכמותית בהצהרה שתשחרר אחרי יומיים של דיונים. יו"ר הבנק הפדרלי הרעיד את השווקים במאי האחרון כאשר אמר כי הוא מתכנן לצמצם את הגירוי המוניטרי ברגע שהכלכלה האמריקנית תציג מספרים חזקים יותר. המשקיעים נותנים לדבריו של ברננקי משקל רב מאז כאשר כל מילה יכולה להתפרש כרמז לסופה של תוכנית רכישות האג"ח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן