הביטו למעלה: ייתכן שנמצא ירח נוסף שחג מעל כדור הארץ שלנו

האיגוד האסטרונומי הבינלאומי הצהיר לאחרונה על כך שהתגלה אסטרואיד שנכנס למסלול של כדור הארץ וציין כי ייתכן שמדובר ב"מיני-ירח" שני

הירח שמסתובב מעל כדור הארץ שלנו בשמי הלילה הוא לא הירח הטבעי היחיד, מסתבר. האיגוד האסטרונומי הבינלאומי (IAU) קטלג ברישומיו לאחרונה "אובייקט זמני חדש" – אסטרואיד שהתיישב כמיני-ירח במסלול הכדור שלנו.

הגילוי התגלה ב-15 בפברואר על ידי אסטרונומים שביצעו מחקר במצפה הכוכבים באריזונה. נכון לעכשיו המיני-ירח נקרא בשמו הקטלוגי 2020 CD3.

בקרוב נראה שני ירחים בשמיים? צילום: Shutterstock


"זה דבר גדול, כשאחד ממיליון אסטרואידים ידועים בערך, זה השני בלבד שידוע במסלול כדור הארץ", כתב בחשבון הטוויטר שלו, האסטרונום קאספר וירזחוס מהמצפה באריזונה.

לדבריו, המיני-ירח הופיע במסלול כדור הארץ מאז שהוא נתפס לראשונה על ידי הגרביטציה לפני 3 שנים. תצפיות מוקדמות גם מראות כי הוא קטן דיו בכדי להתאים כמעט לכל מוסך או סככה, בקוטר משוער בין 2 ל-3.5 מטר.

האיגוד האסטרונומי הבינלאומי התייחס בהצהרתו לאובייקט: "אין קשר לאף אובייקט שמוכר לנו. אנחנו מעודדים עכשיו המשך תצפית ומחקר בנושא הזה".

האסטרואיד הראשון שנמצא במסלול כדור הארץ היה 2006 RH120, שבילה במסלול הכדור שלנו ב-2006 ו-2007 לפני שהוא נדחק בחזרה למערכת השמש. ייתכן שגם האסטרואיד החדש יידחק החוצה מאוחר יותר השנה.

במקביל, מאמר שראה אור במגזין Astronomical בשנה שעברה, מציע שהמיני-ירח הזה אולי נכנס לאטמוספרה ונשרף כמו כדור אש. כך או כך אנחנו יכולים רק לצפות ללמוד עוד אודות הפלא הקוסמי הזה בחדש הקרובים, כשעוד ועוד אסטרונומים פנו לכיוונו את הטלסקופ שלהם וידברו על מה שיראו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן