הבית הלבן: צפון קוריאה עשויה לשגר טילים בכל רגע

המתיחות בחצי האי קוריאה ממשיכה: ממשל אובמה מעריך כי צפון קוריאה עשויה לבדוק את יכולת שיגור הטילים שלה בכל רגע נתון, בהתבסס על המודיעין העדכני ביותר המראה כי פיונגיאנג השלימה את הכל ההכנות לשיגור, כך אמר הלילה (בין שלישי לרביעי) גורם בכיר בבית הלבן לרשת CNN.

בארה"ב מאמינים כי צפון קוריאה עלולה לשגר טילים מבלי להזהיר חברות טיסה מסחריות או ספינות באזור כדי שיתרחקו. הבכיר ציין כי רוב המידע מגיע מתמונות לווין, ולכן בלתי אפשרי להגיע למסקנה חד משמעית כי לאמריקאים אין יכולת איסוף מודיעין על הקרקע. "אנחנו מקווים שהם יזהירו לפני שישגרו, אבל אנחנו לא מצפים לזה. אנו עובדים על בסיס ההשערה שהם לא יתריאו", אמר הבכיר שהבהיר כי שיגור עלול להתרחש בכל רגע והוסיף שארצות הברית "פשוט לא יודעת".

תמונות הלווין האחרונות שהגיעו לידי המודיעין האמריקאי חלקיות בשל מזג אוויר סוער, כך שהמידע על פיו ארה"ב ובעלות בריתה יכולות לפעול הוא חלקי. עם זאת, בהתבסס על מה שבארה"ב ראו, ההערכה היא שהטילים כבר תודלקו ומוכנים לשיגור.


ניסוי טילים בצפון קוריאה. במערב הגבירו את הכוננות. צילום: רויטרס

אם וכאשר ישוגרו טילים, מערכות הלווין והראדרים האמריקאים באזור יחשבו את מסלול הטילים בתוך דקות ויקבעו האם מדובר בניסוי והטילים בדרך לשטח פתוח, או אם מדובר בשיגור אמת והטיל עושה את דרכו למטרות באזור, דוגמת יפן. במקרה של שיגור, הוסיף בכיר אמריקאי, ארה"ב ויפן יצטרכו להחליט האם להפיל את הטיל.

במקביל, ארה"ב ודרום קוריאה הגבירו את מאמצי המעקב הלוויני שלהן על הטילים של קים ג'ונג און מחשש לשיגור אפשרי מדרגה 3 לדרגה 2, המשקפת מצב של "סכנה מיידית". האחרונה ביקשה מסין, בעלת בריתה היחידה של פיונגיאנג, לרסן את ההתנהלות הפרובוקטיבית של צפון קוריאה.

האדמירל סמואל לוקלר, מפקד כוחות ארה"ב באזור האוקיינוס השקט, אמר כי הצבא האמריקאי מאמין שצפון קוריאה העבירה מספר טילים לחופה המזרחי. בכיר בבית הלבן סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הערכת העבודה שלנו היא שצפון קוריאה כבר הציבה באזור שני טילים וייתכן כי היא נערכת לשיגורם".

לידיעה באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן