הבלתי משתלמים: עשרת השחקנים ההוליוודיים שלא משתלם להעסיק

שחקני הוליווד זוכים למשכורות עתק, זוהי עובדה ידועה לכל. הכוכבים הבכירים זוכים למשכורות שהן לא פחות ממדהימות – מיליוני דולרים, ולעיתים אף עשרות מיליונים – לכמה שבועות צילום של סרט בודד. אך האם הכוכבים הגדולים אכן מצדיקים את משכורות עתק אלו?

לזכותם של אותם כוכבי-על יאמר כי הם אכן מושכים קהל – ושווים לאולפנים הרבה מאוד כסף. בתעשיית הסרטים האמריקאית, אשר שולטת ביד רמה במסכי ההקרנה בעולם כולו, מגלגלים סכומי כסף אדירים – ותלוש המשכורת של הכוכבים בהתאם. כשאולפן מרוויח מאות מיליוני דולרים (רווח נקי) מהצלחת סרט, קשה להתייחס לתלוש שכר של 10 מיליון דולר לכוכב הראשי כסכום מופרך. אין ספק כי כוכבים רבים הפכו למותגים כה חזקים בקרב הקהל – והם בהחלט מחזירים את ההשקעה.

אך הצד השני של אותה המטבע הוא שחקנים אשר מתוגמלים, אם נאמר זאת בעדינות, יתר על המידה. שחקנים אשר מחזיקים ברזומה מרשים של שוברי קופות רווחיים, אך לא מצליחים לשחזר את ההצלחות הקופתיות ההן בשנים האחרונות. אותם כוכבים ממשיכים לדרוש (וברוב המקרים גם לקבל) את משכורות העתק אליהן התרגלו, גם אם הסרטים בכיכובם לא מצליחים להניב את אותם רווחים כמו פעם.

לכן, החלטנו לצאת ולבדוק מי הם אותם כוכבים הוליוודיים אשר משתכרים משכורות עתק של מיליוני דולרים – ללא תמורה מרשימה לאולפנים ולחברות ההפקה. לשם כך, החלטנו להתמקד אך ורק בשלוש השנים האחרונות (עד לחודש יוני האחרון, אז הסתיים שלב איסוף הנתונים לכתבה), ורק בשחקנים אשר השתתפו בשלושה סרטים לפחות בתקופה זו – בכדי להימנע מ"האשמת שווא" של שחקן גדול אשר פישל בסרט אחד או שניים בלבד.

בצד אחד של המשוואה חישבנו את השכר אשר קיבל הכוכב. בצד השני, חישבנו את החזר ההשקעה אשר קיבלה חברת ההפקה. החישוב היה מורכב מהכנסות הסרט, מהן חיסרנו את עלויות ההפקה ושאר ההוצאות. כך יכולנו לדרג את עשרת הכוכבים ההוליוודיים אשר החזירו את כמות הכסף הנמוכה ביותר ביחס לשכרם המנופח. או במילים אחרות: עשרת השחקנים ההוליוודיים שמקבלים, פשוט מאוד, יותר מדי כסף. אז מי הם הכוכבים אשר נכנסו לרשימה המפוקפקת? היכנסו לגלריה וגלו.

כל הצילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן