הבנק היפני המרכזי הכריז על תוכנית רכישת נכסים ללא הגבלת זמן

הבנק היפני המרכזי הולך בעקבות הבנק הפדרלי. הבוקר הכריז המוסד הפיננסי הראשי ביפן על תוכנית הקלה כמותית במסגרתה ירכוש נכסים ללא הגבלת זמן. מטרת התוכנית היא להזרים 13 טריליון ין למשק היפני מדי חודש. 

הבנק היפני קבע כי יעד האינפלציה ל-2013 הוא 2%, זאת בהשוואה ליעד של 1% בשנים האחרונות. תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק נועדה להילחם בירידת המחירים במדינה. במסגרת התוכנית ירכוש המוסד אג"ח ממשלתיות יפניות בשווי 2 טריליון ין וכן אג"ח אמריקאיות בהיקף של 10 טריליון ין מדי חודש.

תוכנית ההקלה הכמותית החדשה של הבנק תכנס לתוקף בינואר 2014. על פי תחזית מעודכנת שפרסם הבנק מדד המחירים לצרכן, המשמש להערכת אינפלציה ימשיך לרדת במהלך השנה הפיסקלית הנוכחית אך ירשום עלייה של 0.9% בשנה הפיסקלית הבאה, שתסתיים ב-2015. 

צילום: רויטרס

כיום נחשבת יפן לכלכה השלישית בגודלה בעולם. בעשור האחרון סבלה המדינה מחוב ממשלתי וגרעון תקציבי ענק וכן מדיפלציה. עקב התחזקותו של הין היפני יש ירידה בביקושים למוצרי הייצוא מהמדינה. 

המהלך החדש של הבנק המרכזי מגיע בעקבות שבועות של לחצים שהופעלו על הבנק על ידי ראש ממשלת יפן שינזו אבה שהתחייב לעשות כל שביכולתו כדי להחזיר את יפן למצב של צמיחה. כמו כן המהלך ממשיך את תוכנית רכישת הנכסים של המוסד מ-2010. יפן נמצאת במיתון כבד משנת 2000. בחודש אפריל הקרוב יכריז ראש ממשלת המדינה על נגיד הבנק המרכזי הבא. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן