הבנק המרכזי ביפן הפיל את השווקים: S&P 500 ירד ב-1%

אחרי יום אדום בשוקי העולם, ננעלו היום גם בורסות וול סטריט במגמה שלילית, בעקבות האכזבה מהחלטת הבנק המרכזי ביפן שלא להגדיל את ההרחבה הכמותית, וגם בצל חששות המשקיעים מתוצאות השימוע בבית המשפט העליון לחוקה בגרמניה לגבי חוקיות תוכנית רכישות האג"ח של הבנק האירופי.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, מדד S&P 500 נחלש ב-1% ומדד הנאסד"ק איבד 1% מערכו.

נגיד הבנק המרכזי היפני אכזב היום את השווקים כאשר הודיע כי ימשיך במדיניות המוניטרית בה נקט עד כה וכי לא ינקוט בצעדים מרחיבים בכדי לרסן את העלייה החדה בתשואות על האג"ח הממשלתיות. בהתאם, נחלשו גם הבורסות באסיה ובאירופה. בורסת לונדון ירדה ב-0.9%, הבורסה בפרנקפורט איבדה 1%, הבורסה בפריז השילה 1.3% מערכה ואילו הבורסה במדריד נחלשה ב-1.7%.

צילום: רויטרס

הידאו קומנו, כלכלן ראשי ב-Dai-Ichi Life Research Institute בטוקיו, אמר כי "כנראה שנגיד הבנק היפני המרכזי – קורודה –  אינו חושש מהתנודתיות בשוק, והוא מנסה כעת לרסן את ההשפעה של תכנית רכישת אג"ח של הבנק לעת עתה".

גוגל הודיעה היום רשמית על רכישתה של מפתחת אפליקציית הניווט הישראלית ווייז. סכום העסקה לא פורסם רשמית, אך הוא מוערך ביותר ממיליארד דולר. מניית ענקית הטכנולוגיה ירדה היום ב-1.2%.

בית המשפט החוקתי בגרמניה החל היום את השימוע על תוכנית רכישות האג"ח של ה-ECB אשר הוצגה בשנה שעברה על רקע חששות מכך שגוש היורו יתפרק. על התוכנית הוגשו תלונות בנושא על חוקיותה.

נשיא הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי הגדיר את התוכנית כ"מדיניות המוניטרית המוצלחת ביותר שבוצעה בעת האחרונה", והוסיף כי לתוכנית יש חלק גדול בהחזרת השקט לגוש היורו באמצעות הקלת החששות מפני התפוררותו.

סוכנות דירוג האשראי S&P העלתה אתמול את תחזית האשראי של ממשלת ארצות הברית ל-"יציב" מתחזית "שלילית" שהייתה עד כה כאשר היא כותבת כי הסבירות להורדת דירוג בטווח הקרוב של דירוג האשראי של המדינה ירדה לפחות מ-33%.

אמש, אירוע המפתחים השנתי של אפל בסן פרנסיסקו יצא לדרך כאשר במהלכו, כמצופה, חשף מנכ"ל החברה, טים קוק את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה של האייפון והאייפד, ה-iOS7. כל הכרטיסים לאירוע נמכרו בתוך 71 שניות. "זהו השינוי הגדול ביותר מאז מכשיר אייפון הראשון, וכולל ממשק חדש מהמם שעושה סדר בתוך המורכבות", אמר קוק, אשר ציין כי ישנם כיום למעלה מ-600 מיליון מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה iOS.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן