הבנק המרכזי של סין: "למוסדות פיננסיים אסור להשתמש בביטקוין"

הבנק המרכזי של סין הודיע היום (ה') למוסדות פיננסיים במדינה כי אסור להם לנהל עסקאות תוך שימוש במטבע הוירטואלי ביטקוין. הסינים הגיבו לעלייה הגבוהה בערך המטבע שהביאה אנשי עסקים רבים לבקש להשתמש בו בעסקאותיהם.

לערך של ביטקוין אין "משמעות אמיתית" ואין לו את אותו המעמד החוקי של מטבע רגיל, אמרו בבנק המרכזי של סין. הציבור מוזמן להשתתף בעסקאות אינטרנטיות שעושות שימוש בביטקוין תוך שהם לוקחים את כל הסיכון על עצמם, נמסר.

מטבע שלא נתון לרגולציה עשוי לפגוע בניהול ההון בסין. ההודעה של הרגולטור עשויה לבלום את הדרישה לביטקוין בסין, בה נמצא מוקד הסחר הגדול ביותר של המטבע, כאשר כמחצית מנפח הפעילות העולמית עובר דרכה.

הסוחרים במטבע בסין דווקא מברכים. צילום: רויטרס

המחירים המאמירים של הביטקוין גרמו לדאגה אצל גורמים שונים שמעוניינים להגן על המשקיעים, ונגיד הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספן, אף כינה את המטבע "בועה". עם זאת, הבנק המרכזי של סין ורגולטורים נוספים ערכו דיונים על ניסוח חוקים עבור פלטפורמות סחר של כסף וירטואלי, סיפרו גורמים המקורבים לנושא.

בעקבות ההודעה מחיר הביטקוין ירד. המטבע שנסחר כבר לפי שווי של 7,050 יואן, צנח לשווי של 5,790 יואו. למרות זאת, בובי לי, שעומד בראש BTC סין, הגוף הגדול ביותר בסין לסחר בביטקוין, אמר כי הוא מרוצה מההחלטה.

"אנחנו שמחים לראות שהממשלה מתחילה להפעיל רגולציה על עסקאות ביטקוין". בראיון שנתן עוד לפני ההכרזה של הבנק המרכזי הוסיף לי כי "רגולציה תהיה טובה לצרכנים. לי אמר כי הם מחפשים אחר הכרה רשמית במטבע כדי שיכול לשמש לקניית מוצרים ושירותים ולא רק ספקולציות כלכליות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן