הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה הגלובלית ב-2013 ל-2.4%

הבנק העולמי אינו אופטימי בנוגע לצמיחת הכלכלה הגלובאלית. בהודעה שפרסם הלילה חתך הבנק את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית ל-2.4%, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת של 3% שפרסם ביוני האחרון. 

לדברי מחבר דוח הצמיחה העולמית בבנק אנדרו בארנס, הסיבות העיקריות לפסימיות הן ההתאוששות האטית מדי של כלכלות המדינות המתפתחות וכן המשך החרפת המשבר בגוש היורו, שאינו צפוי להיגמר במהלך השנה. לדברי בארנס התאוששות הכלכלה העולמית, שחזה הבנק תחל ככל הנראה בסוף הרבעון הראשון של השנה ולא מוקדם יותר כפי שחזה בעבר.

על פי הדוח השנה יירשום גוש היורו צמיחה שלילית של 0.1%, זאת בניגוד לתחזית האופטימית הקודמת לפיה ייצמח התמ"ג בגוש ב-1.1%. תחזית הצמיחה למדינות המתפתחות ירדה מ-5.9% ל-5.5% ואילו במדינות המפותחות צפוי התמ"ג לצמוח ב-1.3%.  

צילום: רויטרס

בנוסף אמר בארנס כי המאבקים הפוליטיים בארה"ב בנוגע לתקרת החוב מורידים את בטחון המשקיעים בשוק האמריקאי ועלולים בסופו של דבר לפגוע בצמיחה במדינה. הבנק צופה צמיחה של 1.9% בתמ"ג של ארה"ב השנה. 

עם זאת, הבנק צופה כי כלכלת סין תצמח השנה רק 8.4%, מדובר בתחזית אופטימית יותר מזו שפורסמה ביוני האחרון לפיה הצמיחה המדינה תהיה 7.9% בלבד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן