הגיל לא משנה: מה אפשר ללמוד על יזמות ממנכ"לית בת 11?

באביב הזה, יזמים צעירים בארה"ב למדו שיעור או שניים על יזמות ממישהי "משלהם" – מיקיילה אולמר בת ה-11, וכעת יזמים צעירים בכל העולם יכולים ללמוד גם כן. אולמר, אשר הופיעה ב-2015 בתכנית הריאליטי Shark Tank (בה יזמים משכנעים משקיעים להשקיע בסטארט-אפים שלהם), היתה רק בת 9 כשנאמה מול המסך. לאחר סיפור משכנע על המוצר שלה – לימונדה ממותקת בפשתן, המתכון של סבתא שלה – אולמר קיבלה חוזה של 60 אלף דולר ממנכ"ל חברת הלבוש Fubu, דיימונד ג'ון. ההשקעה הזו תמרצה את העסק שלה, והובילה להסכם בארבעה מדינות עם ענקית רשתות המזון Whole Foods שתמכור את הלימונדה שלה, Me & the Bees Lemonade.

יותר ויותר יזמים צעירים נראים בנוף העסקי, כאשר הפוקוס נמצא על בני דור המילניום. ועדיין, היזמית הצעירה הזו היא אפילו צעירה מדי כדי להיחשב מילניאלית. כחברה ב"דור ה-Z", אולמר מכינה את הבמה לקריירה מצליחה, בעוד שהיא מאתגרת את הסיכויים והופכת ליזמית בגיל צעיר. הנה כמה דברים שמילניאלים ואחרים בקהילת היזמות יכולים ללמוד מהניסיון של אולמר כממציאה צעירה:

אתם לא צעירים מדי

להגיד "אני צעיר מדי כדי להקים חברה" או "אין לי מספיק ניסיון" יכול להיות ביטוי נפוץ בקרב יזמים צעירים. בגיל 11 בלבד, אולמר מלמדת צעירים רבים שאולי מטילים ספק בעצמם, שהם לא צעירים מדי כדי להכות גלים בתעשייה. אם אתם פותרים בעיה אמיתית ואתם יכולים למצוא את הפיתרון המתאים לבעיה או לעסק המתאים בשוק עם ההזדמנות שיש לכם, זה לא משנה בני כמה אתם. במקום לפסול את עצמכם על בסיס מחסור בניסיון עסקי, תשקלו את הניסיון ואת התשוקה שכן יש לכם כדי לחולל שינוי. הגיל, האנרגיה והאופטימיות שלכם אולי יסייעו לכם בדרכים שמעולם לא חשבתם שהם יסייעו.

עקיצת דבורה הובילה אותה לחשוב על הקמת העסק. אולמר | צילום: לינקדאין

הניסיון שלכם יכול לעזור לכם

אולמר הייתה ילדה נורמלית עד שהיא נעקצה על ידי דבורה והיה לה רעיון להפוך את הניסיון שלה לפיתרון. כעת היא בדרכה למשימה – להשתמש במתכון משפחתי מיוחד ולסייע לשמור על הדבורים שמתות. נכון, להיעקץ על ידי דבורה זה לא דבר נעים, כפי שרבות מהחוויות שלנו בחיים הן לא נעימות. אבל אפשר להסיק מהדוגמא של אולמר, שאנחנו חייבים לחשוב פעמיים על הניסיון שחווינו. מה שהחל כעקיצת דבורה פשוטה הוביל למשיכה הולכת וגדלה לדבורים, ויחד עם ניסיון ועניין גדל – הוביל לעסק המשגשג שלה כיום. אם לוקחים חוויות מהחיים והופכים אותן לפיתרון ברור, המצאות או עסקים יכולים להוביל להצלחה בדרכים ייחודיות. אתם רק צריכים לשאוף להיות יצירתיים ולמצוא את ההתאמות בין הבעיה לפיתרון.

אתם לא מספיק "שאפתניים מדי"

להופיע עם המוצר או העסק שלכם בתכנית ריאליטי כמו Shark Tank זה לא פשוט – זה שאפתני. אולמר והצוות שלה רכשו את השאפתנות הזו, במה שבסופו של דבר הוביל למימון הכספי שהיה חיוני עבור ההצלחה שלה כיום. למרות שיכולים להיות הרבה מתנגדים כי אתם יזמים צעירים, חשוב לזכור שיש ברשותכם את היכולת לעשות משהו גדול, אפילו אם זה נראה שאפתני או לא סביר. סיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בעולם המקצועי בדרך כלל הונעו מתוך סיכון – סיכון הוא הכל בדרך להגשים את החלומות שלכם. זה מתכתב עם העקשנות והדרייב שיש ליזמים צעירים, ואלו שבסופו של דבר מצליחים.

אולמר חוותה הצלחה מתמשכת דרך המחויבות שלה למשימה של החברה, הלמידה המהירה שלה והנחישות שלה שהחברה תהיה משהו גדול. לא קל לייצר מוצר או עסק שאנשים יאהבו, אבל האישיות של אולמר, כוח הסבל האישי והעקשנות הובילה אותה להמשיך את ההצלחה ולסגור חוזים של מיליוני דולרים.

אם הייתה לכם חוויה ששינתה אתכם, אם אתם מזהים בעיה או אם אתם חושבים שאולי יש לכם פיתרון ייחודי שהתעשייה שלכם צריכה – הפוטנציאל נמצא בידיים שלכם להצליח להוציא את הרעיון, המוצר או העסק החדשים לעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן