הדובדבן שבקצפת: מדינת המיליונרים מונקו צועדת קדימה

במונקו גרים יותר מיליונרים מאשר בכל מקום אחר בעולם, כאשר יותר מ-2000 כאלו קוראים לה בית. ברור למה עיר-מדינה זו היא אחת מהיעדים היוקרתיים ביותר בעולם. כאשר 38,000 תושבים מצטופפים בשטח קטן בדרום צרפת, בגודל של 1.95 קילומטר מרובע בלבד, מונקו היא המדינה בעלת צפיפות האוכלוסייה הגבוהה בעולם, וגם המדינה השנייה הקטנה בעולם, לאחר הוותיקן.

לאחרונה העיר הקטנה מתפתחת ומתחדשת. הפנטהאוז היקר בעולם ותכנון אי מלאכותי הם רק חלק מכמה תוספות מפוארות חדשות למונטה קרלו.

האדמה הזמינה במונקו מצומצמת ביותר, ולכן ארכיטקטים ומעצבים הגישו תוכניות עבור הרחבת מונקו לתוך הים. בין המתמודדים ניתן למצוא את Monte Carlo Sea Land, שעיצבו הרחבה של כף גרייס כך שתהווה מתחרה לדובאי, ותיצור תכנית מקיפה למונקו, תוך כבוד להיסטוריה שלה ביחד עם יצירת עתיד חדש. הפרויקט מקווה להזריק מובן חדש של אופטימיות, תוך כדי עדכון מלא של המתווה העירוני הנוכחי של הנסיכות, אשר התפתח במשך מאות שנים של צמיחה. האזור הציבורי כולל פארקים, כיכרות, טיילות ומתקנים מסחריים שמקווים להעצים באופן משמעותי את החוויה האורבנית של מונקו. כף גרייס הוא הצעה מקיפה אשר תשלב באופן מוצלח את כל האובייקטים הפונקציונליים והטכניים של הנסיכות ושל המודל, לעבר פיתוח נרחב שמדגים את מיטב הרגישות כלפי ההיסטוריה, התרבות והסביבה הטבעית.

העיקרון המרכזי של פרויקט האי המלאכותי של כף גרייס, הוא לא רק לחזק את היופי שלו, אלא גם לשנות את ההשפעות האחרונות של הדרישה הגוברת לאנרגיה, המיסוי על המשאבים הטבעיים של המדינה וההשפעה על הסביבה. הפרויקט הזה מציע הזדמנות לנסיכות מונקו לבנות סביבת מחיה אידיאלית שהיא סביבה ברת קיימא.

התמקדות הפיתוח בים משקפת התרחבות של התרבות המקומית – המונגאסק. התכנית פותחת את קו המים לציבור, ובכך מגדילה משמעותית את החיבור הפיזי והויזואלי של העיר לים.

האי המלאכותי המתוכנן במונקו | צילום: Monte Carlo Sea Land

אחד מהפיתוחים המלהיבים ביותר במונקו הוא אחוות המירוצים של פורמולה 1, שישתמש באדמה החדשה כדי ליצור מסלול נוסף, שצורתו תפחית את הסיכונים לנהגים באזור המירוץ.

המלונות הראשיים של מונקו עברו גם הם עיצוב מחדש, לאור הפיתוחים שנעשו וייעשו בעשר השנים הקרובות.

אחד מהם הוא המלון האגדי הוטל דה פריז, אשר מתחת לגני הפרחים שלו מסתתר גן עדן חבוי: מרתף היין שלו. יותר ממאה עובדים מומחים (סוללי כבישים, בנאים, סתתים, נגרים ועוד) עבדו במשך 18 חודשים כדי לבנות את מרתף היין הגדול ביותר בעולם. המרתף נחנך ב-1874 על ידי מארי בלאנק, מייסדת Société des Bains de Mer, חברה שבבעלותה ישנם גם הקזינו והאופרה של מונטה קרלו. במקור, מרתפי היין של הוטל דה פריז מוקמו באזור בו יינות בוקבקו כאשר הגיעו בחביות מבורדו, דבר שהבטיח את מה שכיום ידוע כיכולת לעקוב אחר מקור היין.

בזמן מלחמת העולם השנייה, חלק מהמרתף נאטם בחומה שכללה שבע שכבות של בקבוקים, אשר מאחוריהם היו כ-20 אלף בקבוקים נוספים – כולל היקרים ביותר – אשר הוחבאו כדי להגן עליהם מהמתקפות. מטמון היין נשמר במרתף, כמו גם כלי הכסף של המלון ואף הונם של חלק מאורחי המלון, אשר לפי השמועה, עדיין קבור במעמקיו.

מלון מרשים נוסף הוא הוטל הרמיטאז' מונטה קרלו, אשר נבנה בתחילת המאה ה-20. המלון ההיסטורי ממוקם בנקודה הגבוהה ביותר במונקו וצופה אל הים התיכון. הוא כולל 278 חדרים, ביניהם אינספור סוויטות וספא גדול בו מיליונרים עומדים בתור כדי לחוות את הטכנולוגיה החדשנית ביותר שמציעה חדרים קרים מאוד לטיפול באנטי-איג'ינג. אחרים יכולים להתפנק בטיפול הפופולרי "זהב ושמפנייה", שכולל קרצוף של זהב אמיתי.

מרתף היין שימש במלחמת העולם השניה כמקום מחבוא לכספם של עשירי העולם | צילום: thinkstock

מונקו עומדת להציג את גורד השחקים החדש והגבוה ביותר המיועד למגורים במונקו, "טור אודאון", שאמור להעלות את רמת המחייה היוקרתית בקנה מידה עולמי. המבנה המפוסל כולל 49 קומות, ונחשב לאחד ממגדלי המגורים הגבוהים ביותר באירופה.

המגדל כולל כ-70 דירות יוצאות מן הכלל, דופלקסים ענקיים הנושקים לשמיים ופנטהאוז מרהיה שכולל חמש קומות, בריכת שחייה פרטית ומגלשה. כל הדירות ממקומות ב-30 הקומות הגבוהות, כוללות גימור זכוכית וטרסות אלגנטיות אשר מציעות נוף פנורמי עוצר נשימה של מונקו ומאחוריה הים התיכון הנוצץ.
גורד השחקים הוא פרי חזונו של הארכיטקט אלכסנדר גיראלדי, אמן עיצוב ודמות מובילה במונקו, שם שיתף פעולה עם לורד נורמן פוסטר במועדון היאכטה החדשני של מונטה קרלו.

עיצוב הפנים יוצא הדופן אך האלגנטי של המגדל הוא עבודתה של סוכנות אלברטו פינטו, אשר הכשרונות היצירתיים שלה שינו כמה מהווילות, המצודות, היאכטות והארמונות היוקרתיים ביותר בעולם.

באמצעות תוכניות דרמטיות יותר שמוגשות בכל יום, לנסיכות יש שליטה מלאה על האזור שכבר נמצא במגמת פיתוח, בעודה שומרת על העבר התרבותי וההיסטורי שלה. קחי צעד אחד אחורה דובאי, מונקו צומחת בצעדי ענק ומהווה מקור להנאה של תיירים ומעריצים ברחבי העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן