הדולר היציג נותר על 3.602 שקלים – אך המטבע נסחר מתחת ל-3.6 שקלים במסחר הרציף

מגיע לשער הקריטי? שערו היציג של הדולר נקבע היום על 3.602 שקלים, עלייה זעירה לעומת שערו ביום שישי האחרון. עם זאת, במסחר הרציף נסחר הדולר מתחת לרף של 3.6 שקלים, לראשונה מזה חודש, כאשר בפעם האחרונה בה חצה את הרף הודיע בנק ישראל על הורדת הריבית המפתיעה באמצע החודש ועל תוכנית רכישת הדולרים. היורו התחזק ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.806 שקלים.

"שבוע מכריע צפוי במסחר בדולר-שקל, לפחות עבור המגמה בטווח הקרוב", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "מבחינה טכנית, ניתן היה לזהות מבנה ברור של תיקון עמוק מאז הפסגה ב-3.719 שקלים".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"אם אכן העלייה מהתחתית ב-3.545 שקלים – שכאמור החלה בעקבות המדיניות האגרסיבית החדשה של בנק ישראל – מהווה את תחילתה של מגמת עלייה ארוכת טווח, הרי שהתיקון הנוכחי אמור להסתיים באזור המחיר הנוכחי", ממשיכים ב-FXCM. "מנגד, ירידה מתחת ל-3.592 שקלים עשויה לסלול את הדרך עד לבחינה של רמת השפל ב-3.545 שקלים ולמעשה למוטט את מגמת העלייה כולה".

צילום: רויטרס

"אנחנו מתקרבים למועד סיום תפקידו של סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל", הוסיפו ב-FXCM, "וכרגע קיימת אי ודאות באשר למחליפו. בבורסת השמות ישנם כמה מועמדים יותר "בטוחים", כגון קרנית פלוג ומנואל טרכטנברג, אבל העיכוב בהכרזה מספק כר פורה לחרושת של ספקולציות באשר למועמד מפתיע".

"להכרזה על זהות מחליפו של פישר עשויה בהחלט להיות השפעה על המסחר בדולר-שקל בטווח הקצר", סיכמו ב-FXCM. "אם ראש הממשלה יפתיע ויבשר על מועמד 'יוקרתי' בעל שם בינלאומי, הדבר בהחלט עשוי להקנות מומנטום לשקל ולהפנות את תשומת לב המשקיעים הזרים לשוק המקומי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן