הדולר היציג נקבע על 3.687 שקלים – נמוך משערו לפני הפחתת הריבית

ביום הראשון של שבוע המסחר במט"ח נקבע אחה"צ שערו היציג של הדולר על 3.687 שקלים. מדובר ברמה נמוכה מהשער שנרשם לפני הפחתת הריבית. שער היורו נקבע על 4.7945 שקלים.

בנק ישראל הוריד הריבית ב-0.5% תוך שבועיים כדי למנוע התחזקות השקל ופגיעה
ביצואנים ובעסקים. אולם מסתבר כי הורדת הריבית ב-0.25% בשבוע שעבר לא השפיעה ושער הדולר יורד הבוקר ל-3.687 שקלים (לעומת כ-3.7 שקלים לפני החלטת הריבית). יצויין כי הפחתת הריבית החריגה והמפתיעה (ב-13 במאי) גרמה לפיחות חד של כ-4.3%. אולם ההפחתה השניה לא משפיעה ושער הדולר דווקא יורד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי ישנה סבירות שבנק ישראל יתערב שוב בשוק המט"ח ברמה של 3.65: "הדולר-שקל נעל את השבוע שעבר בירידה בסיכום השבועי, וזאת לאחר 3 שבועות של עלייה. ברמה הטכנית, אנחנו רואים סימנים של תחילת תיקון של העלייה החדה מאזור 3.56. רמת התמיכה המשמעותית היא 3.65. שבירה מתחת לרמה הזו עשויה להרחיב את התיקון לאזור 3.61-3.62 ואף לסכן את התהוותה של המגמה כולה".


סטנלי פישר | צילום: רויטרס

בכל הנוגע לציפיות הריבית, השוק מעריך שבנק ישראל ימשיך ויוריד את הריבית, הן מתוך רצון לבלום את המשך התיסוף בשקל והן כדי לסייע בהמרצת המשק, החווה האטה בצמיחה בעקבות ההיחלשות של הכלכלה העולמית והן בשל התקציב של ממשלת ישראל, שאמנם שומר על איזון פיסקאלי אך כולל שורה של גזירות קשות שיפגעו בצריכה הפרטית.

 ב-FXCM אומרים כי גם לזהות הנגיד הבא תהיה השפעה על שוק המט"ח. "עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של סטנלי פישר הנגיד, המסיים את תפקידו בסוף החודש, וככל שנתקרב למועד סיום תפקידו כך יתחילו להתגבר הספקולציות באשר לזהות מחליפו, והדבר עשוי להוסיף מעט תנודתיות למסחר המקומי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן