הדולר התחזק ב-0.3%: היציג נקבע על 3.616 שקלים

במסחר בשוק המת"ח התנהל היום במגמה מעורבת. הדולר התחזק היום ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.616 שקלים. שערו היציג של היורו נקבע על 4.7122 שקלים. 

"בניגוד למגמת ההתחזקות של הדולר בעולם, השקל מגלה עוצמה השבוע ומתחזק מול הדולר", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "לאחר התנועות החדות בשבוע שעבר, התנודתיות בשוק המט"ח העולמי שככה מעט השבוע, והמשקל במסחר בזירת המט"ח פנה לגורמים מקומיים יותר. קשה לומר בוודאות, אבל ייתכן כי התחזקות השקל קשורה למינויו של פרנקל, אשר סייע לחזק את האמון של השוק והמשקיעים הזרים במשק הישראלי".

צילום: רויטרס

"ייתכן כי הדבר גם קשור לעמדתו האמביוולנטית של הנגיד החדש באשר למדיניות ההתערבות שנקט פישר, מה שמדרבן את הספקולנטים לאתגר את הבנק", הוסיפו ב-FXCM. "הטווח החשוב כעת הוא בין 3.60 ל-3.65. שבירה מתחת ל-3.60 צפויה להצניח את הצמד לשפל חדש מתחת ל-3.57, ואילו עלייה מעל 3.65 עשויה לסלול את הדרך לשיא חדש מעל 3.719".

"בעולם, השווקים עדיין מנסים לעכל את השלכות מדיניותו החדשה של הבנק הפדרלי", סיכמו ב-FXCM. "אמש דווקא ראינו יום חיובי בשווקים, וזאת בעקבות נתוני מקרו חיוביים בארצות הברית. התגובה החיובית לנתונים החיוביים אינה מובנת מאליה, מאחר שלא פעם ראינו את השוק דווקא מגיב בבהלה לנתונים חיוביים אשר מקרבים את קץ ההרחבה הכמותית. ואולם, הסיכונים עדיין מאוד גבוהים כרגע, וסימן להתייצבות יהיה כאשר נראה ירידה בתשואות בשוק האג"ח, אשר נמצאות כעת בשיא ומסכנות את כלכלת ארצות הברית ואת שיווי המשקל בשוק הפיננסי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן